خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

مراحل راه اندازی سایت به زبان ساده

راه‌اندازی سایت یک روش کاملا کاربردی برای کسب و کارهای امروزی است، راهی که با استفاده مفید از تکنولوژی روز دنیا یعنی اینترنت، بازار معاملات را کاملا داغ نگه می‌دارد. داشتن سایت امروز برای کسب و کارها نه یک آپشن که یک الزام است. با گسترش تکنولوژی استفاده از تلفن‌های هوشمند، شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های آنلاین، داشتن یک سایت به منزله داشتن یک واحد تجاری آنلاین است که می‌تواند معرف شما و راهی برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار باشد. در این مقاله همراه آرنیکاوب باشید تا مراحل راه‌اندازی سایت به زبان ساده را بررسی کنیم.

چگونه یک سایت داشته باشیم؟

اهمیت داشتن یک سایت در کسب و کارهای امروزی نیاز به هیچ دلیل و توضیحی ندارد. برای بیشتر دیده شدن و استفاده از مشتریان بالقوه بدون مرزهای جغرافیایی شما نیاز دارید که خود را در اینترنت به مشتریان معرفی کنید. در این بخش شما را با روش‌های مختلف مراحل راه‌اندازی سایت آشنا می کنیم. برای این که سایت اختصاصی خود را داشته باشید سه راه پیش رو دارید:

شیوه های طراحی سایت

ساخت سایت با استفاده از سایت سازها

سایت ساز یک وسیله یا ابزار است که به شما کمک می‌کند بدون نیاز به مهارت کد نویسی یا برنامه نویسی بتوانید یک سایت را ایجاد و مدیریت کنید. این روش بسیار سریع و کم هزینه است، برای کسانی که مهارت کافی برای کار کردن با سایت‌های حرفه‌ای را ندارند یا کسانی که وقت کافی برای طراحی سایت یا راه‌اندازی سایت به شکل اختصاصی ندارند استفاده از این روش می‌تواند سریع و مقرون به صرفه و البته ساده باشد. استفاده از برنامه سایت ساز به شما کمک می‌کند که در مدت کوتاه‌تر از یک ساعت یک سایت داشته باشید.

در این روش معمولا سایت یا شرکت ارائه دهنده سایت تمام کارهای مربوط به ساخت سایز را به صورت یک پنل آماده به شما تحویل می‌دهد، فقط کافی است که شما مراحل شخصی سازی را طی کنید و بعد از انتخاب دامنه و هاست یک سایت آماده برای فعالیت در اختیار خواهید داشت.

طراحی وب‌سایت با CMS آماده

معروف‌ترین نمونه سایت‌های ساخته شده با CMS آماده ” وردپرس” است. برای استفاده از چنین خدماتی شما باید اطلاعات کافی از کد نویسی و سیستم مدیریت محتوا داشته باشید، در غیر این‌صورت به کسی نیاز داردی که شما را راهنمایی کند. برای داشتن چنین سایتی مراحل زیر لازم است:

خرید هاست و دامنه

در قدم اول شما نیاز دارید که یک هاست و دامنه مشخص را خریداری کنید. هاست مشابه هارد کامپیوتر عمل می‌کند و اطلاعات شما روی هاست ذخیره می‌شود.

نصب وردپرس روی هاست

بعد از انتخاب هاست و دامنه یکی از نسخه‌های وردپرس را انتخاب و دانلود کرده و روی هاست نصب کنید.

انتخاب و نصب افزونه‌ها و قالب

بعد از نصب موفقیت آمیز وردپرس باید برای آن یک قالب تهیه کنید. این قالب می‌تواند به صورت یک قالب آماده یا با پرداخت هزینه بیشتر یک قالب اختصاصی باشد. برای اضافه کردن آپشن‌های اضافه به سایت خود باید افزونه‌های دلخواه را نیز به صورت آماده دانلود کرده و یا از افزونه‌های کد نویسی شده استفاده کنید.

مدیریت سایت و تولید محتوا

بعد از انجام این مراحل سایت شما برای ورود محتوا آماده است. می‌توانید محتوای مورد نظرتان را در آن وارد کرده و سایت را مدیریت کنید.

مراحل طراحی سایت به صورت اختصاصی

در صورتی که هیچ یک از روش‌های بالا را برای ایجاد سایت نمی‌پسندید می توانید از روش طراحی سایت اختصاصی استفاده کنید. این روش کمی وقت‌گیر و البته مستلزم هزینه بسیار است. برای کار کردن با چنین سایتی نیز باید دارای مهارت کافی از کد نویسی و برنامه نویسی باشید، معمولا راه‌اندازی این گونه سایت‌ها کار اشخاص بدون تجربه یا تجربه اندک نیست، شرکت‌های بزرگ برنامه نویسی این کار را برای شما انجام می دهند، حتی قالب مورد نظر شما را برایتان برنامه نویسی می‌کنند و یک سایت کاملا منحصربه فرد با توجه به آنچه شما سفارش داده اید در اختیارتان قرار می‌گیرد.

برای این که یک سایت کاملا منحصربه فرد تحویل بگیرید بهتر است به شرکت های معتبر در این زمینه مراجعه کنید که از کدهای آماده و کپی شده استفاده نکنند، این شیوه‌ای متداول در میان برنامه نویسان غیرحرفه ای است.

مراحل طراحی سایت با CMS اختصاصی به این شرح است:

  • – در ابتدا جلسه‌ای برای صحبت‌های اولیه و آنچه شما می‌خواهید ترتیب داده می‌شود.
  • – طرح اولیه مورد نظر شما روی کاغذ پیاده سازی می‌شود.
  • – یک گرافیست طرح روی کاغذ را طراحی می‌کند.
  • – قالب سایت مورد نظر شما کد نویسی می‌شود .
  • – سایت و CMS نیز کد نویسی می‌شوند.
  • – نوبت به تست سایت و گرفتن باگ‌های اضافی می‌رسد.
  • – بعد از اتمام این مراحل مدیریت سایت به شما آموزش داده می‌شود. شما می‌توانید محتوای مورد نظر را در سایت وارد کرده و سایت خود را به شکل رسمی راه اندازی و از آن استفاده کنید.

طراحی سایت با cms اختصاصی

جمع بندی نهایی

در این مقاله به بررسی مراحل راه‌اندازی سایت پرداختیم. حال متوجه شدید که ایجاد و راه اندازی سایت بستگی به مسائلی از جمله نیاز شما، مقدار بودجه مورد نظر، میزان اطلاعات و تخصص شما در زمینه مدیریت محتوا و سایت و روشی که برای ایجاد آن در نظر دارید خواهد بود.

مهم داشتن یک سایت با تمام ویژگی‌های مناسب برای راه اندازی کسب و کار یا معرفی خدمات شما است، تمام روش‌های راه اندازی سایت که در بالا بر شمردیم یک هدف را دنبال می‌کنند، بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت با توجه به مسائلی که عنوان شد، اقدام به راه اندازی سایت کنید.

برای این که سایت خود را داشته باشید نیازی به هزینه‌های گزاف نیست، شما می‌توانید تجربه خود در ایجاد و راه اندازی سایت را با استفاده از برنامه‌های آماده و سایت سازها برطرف کنید، در صورتی که سایت فروشگاهی دارید استفاده از سایت‌های وردپرس نیز گزینه مناسبی برای شما خواهد بود، خبرگزاری‌ها، پرتال‌ها، مجلات اینترنتی و سایت‌های بزرگ معمولا از CMS های اختصاصی یا طراحی اختصاصی سایت بهره‌مند می‌شوند. در هر صورت مهم این است که شما قدم اول برای استفاده از تکنولوژی روز دنیا در پیشرفت و موفقیت کسب و کار خود بردارید، باقی مسائل به مرور با مطالعه و مشاوره قابل انتخاب خواهند بود.

 

به این صفحه امتیاز دهید.

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×