خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

آموزش طراحی سایت با وردپرس

در این مطلب شما با آموزش طراحی سایت با وردپرس آشنا خواهید شد. در ادامه نیز مراحل پیداکردن یک سیستم مدیریت محتوا مناسب برای سایت خود را خواهید آموخت. سپس قالب را برای کار خود پیاده سازی می‌کنید و در نهایت وب‌سایت خود را مدیریت کنید.

 مرحله اول: بستر مناسب برای طراحی وب‌سایت خود را انتخاب کنید

قبل از نگرانی در مورد طراحی و نام دامنه شما باید تصمیم بگیرید کدام پلتفرم برای ایجاد وب‌سایت شما استفاده می‌شود.

منظور از پلتفرم چیست؟آموزش طراحی سایت با وردپرس

در ابتدا بسیاری از سایت‌ها با استفاده از HTML،CSS و حتی فلش ایجاد شد. مدت زمان زیادی طول می‌کشید تا یاد بگیرید که چگونه یک وب‌سایت ایجاد کنید. به همین دلیل اکثر کاربران هنوز فکر می‌کنند که ساختن یک وب‌سایت از ابتدا دشوار است یا نیاز به برنامه‌های زیادی دارد. البته این تا مقداری درست است، اما نه برای طراحی هر وب‌سایتی! در سال 2016، سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS)، مانند وردپرس را برای طراحی یک وب‌سایت ایجاد کرده‌اند. در چند دستورالعمل، سیستم مدیریت محتوا (یا پلتفرم ایجاد وب‌سایت) یک پلتفرم آسان برای استفاده، برای ایجاد یک وب‌سایت و مدیریت محتوای خود به صورت آنلاین، به جای استفاده از بسیاری از صفحات رمزگذاری شده است.

چرا وردپرس بهتر از بقیه است؟

در جهان بهتر و ساده‌تر از وردپرس برای ساخت یک وب‌سایت رایگان وجود ندارد زیرا:

1- فارسی وردپرس بسیار عالی و به روز است

وردپرس این سیستم مدیریت محتوا (CMS) در کشور ما یک نماینده رسمی دارد و تمام نسخه‌های آن به صورت رایگان در وب‌سایت وردپرس در دسترس هستند.

2- وردپرس کاملاً رایگان است، با پوسته‌ها و تم‌های متنوع

یکی از مزایای وردپرس این است که تعداد نامحدودی از قالب‌های رایگان برای این سیستم مدیریت محتوا وجود دارد. از منابع رایگان آن، منبع تم وردپرس فارسی است، و منابع مالی آن را می‌توان به وب سایت topic world اشاره کرد.

نکتهٔ دیگر این است که وردپرس یک جامعهٔ منحصر به فرد از طراحان وب‌سایت دارد که در همان افراد هستند. با قالب‌های موجود وردپرس، با کمی گشت و گذار، می‌توانید ابتکاری‌ترین طراحی وب‌سایت‌ها را ببینید و این قالب‌ها را دانلود کنید. در حالت کلی آموزش طراحی سایت با وردپرس راحت است و تمام نیاز‌های شما برای داشتن سایتی خوب را رفع می‌کند.

3- وردپرس ایده آل برای مبتدی‌ها است!

اگر شما می‌توانید در Microsoft Word بنویسید، می‌توانید محتوای وب سایت خود را در WordPress وارد کنید. شما می‌توانید وب‌سایت خود را با افزونه‌های وردپرس گسترش دهید و تقریباً هر گزینه‌ای برای ایجاد وب‌سایت‌ها برای استفاده از افزونه وردپرس به صورت رایگان نیاز دارید. با “پلاگین ها”، شما می‌توانید فرم‌های تماس، فرم اشتراک، گالری عکس و موارد دیگر را به وب‌سایت خود اضافه کنید. خیلی ساده است، این طور نیست؟

4- وردپرس برای سایت‌های کوچک یا بزرگ؟

برای تمامی سایت‌ها مناسب است. از وبلاگ‌های عمومی گرفته تا وب‌سایت‌های شرکت‌های زیبا و فروشگاه‌های آنلاین. وردپرس ممکن است بهترین راه برای انتخاب شما در هر نوع طراحی وب‌سایت باشد. وردپرس توسط eBay، Mozilla، Reuters، CNN، Google Ventures و حتی ناسا استفاده می‌شود.

5- به طور کلی، قالب‌های وردپرس بهینه سازی شده برای دستگاه‌های تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت

بنابراین بدون استخدام یک طراح وب‌سایت، می‌توانید هم‌زمان یک سایت واکنشگرا برای تلفن همراه و تبلت خود داشته باشید.

6-پشتیبانی گسترده و جامع از برنامه‌نویسان برای کمک به گسترش وردپرس

از آن‌جایی که بسیاری از افراد از این پلتفرم استفاده می‌کنند (مدیران وب، وبلاگ نویسان، توسعه دهندگان تم و سازندگان پلاگین) برای پیدا کردن کمک سریع زمانی که شما مشکلی دارید آسان است. بهترین مکان برای انجام این کار وردپرس فارسی است.

مرحله دوم: نام دامنه و یک میزبان را پیدا کنید

برای ایجاد یک وب‌سایت جدید آنلاین، باید دو مورد داشته باشید:

  • نام دامنه یا آدرس وب مانند( arnikaweb.com)
  • میزبان وب (خدماتی است که سایت شما را به اینترنت متصل می‌کند و آن را روی سرور قرار می‌دهد).

پلتفرم وردپرس رایگان است، اما یک نام دامنه و یک میزبان وب(هاست) می‌تواند بین 200 تا 500000 هزار تومان هزینه در سال داشته باشد؛ یک نکته مهم در آموزش طراحی وب این است که شما می‌توانید از سایت‌های مختلف ولی معتبر جهت خرید دامنه و هاست اقدام کنید. هاست را از هر کجا که دریافت کردید، یک میزبان لینوکس می‌تواند داشته باشد که دارای یک پانل کنترل CPanel می‌باشد.

چه نوع دامنه باید انتخاب کنیم؟

به طور کلی، دامنه‌هایی بین المللی مانند. com،.net یا org, … که هر کدام معنی خاصی دارند. اجتناب از انتخاب نام‌های عجیب و غریب برای وب‌سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچقدر نام کوتاه و زیباتر باشد، گوگل وب‌سایت شما را بهتر از دیگران به یاد می‌آورد. به طور خاص، لازم به ذکر است که اگر نام فعالیت شما در نام دامنه شما باشد، برای وب‌سایت شما در موتورهای جستجو اهمیت دارد. جستجوگرها یا بهینه سازی موتورهای جستجو، به مجموعه‌ای از فرآیندها اشاره دارند که به بهبود عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو مانند Google کمک می‌کند. اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را به عنوان یک سایت خوب در گوگل باشد، این مقاله را بخوانید.

یکی دیگر از نکات مهم در پیدا کردن نام دامنه مناسب استفاده از ابزارهای آنلاین مانند Lean Domain Search است که به نوبه خود باعث می‌شود تا شما در وب سایت‌های خالی بسیار عالی عمل کنید.

حتما بخوانید: دامنه چیست؟

انتخاب نوع دامنه

مرحله سوم: نصب و ایجاد وب سایت + تغییر قالب انتخاب شده

هنگامی که نام دامنه خود را خریداری کرده‌اید و هاست خود را در دامنه خود پیکربندی کرده‌اید (این کار توسط شرکت میزبانی انجام می‌شود) شما در اول راه قرار دارید. حالا زمان ساخت وب‌سایت شماست. اولین کاری که باید انجام دهید این است که وردپرس را در هاستی که خریداری کردید نصب کنید.

 

راهنمای نصب وردپرس

برای نصب و اجرای وب سایت‌هایی مانند وردپرس به سایت هاست مراجعه کنید. تقریباً تمام شرکت‌های میزبانی وب قابل اعتماد یک installer برای نصب وردپرس دارند که باعث می‌شود نصب این پلتفرم در میزبانی شما آسان باشد.

این مراحل را می‌توانید انجام دهید تا سریعاً وردپرس را نصب کنید:

  1. به میزبانی CPanel خود با شناسه شرکت میزبانی وب وارد شوید. به طور کلی ورود به CPanel به شرح زیر است. (www.yourname.com/cpanel)
  2. به پانل کنترل بروید
  3. نماد وردپرس را پیدا کنید
  4. بر روی نام دامنه که ظاهر شد کلیک کنید.
  5. با کلیک روی «نصب» شما مجبور به دسترسی به وب‌سایت جدید وردپرس خواهید بود.

اگر شما “نصب وردپرس” را در پنل میزبانی خود ندارید، می‌توانید با هاست خود برای نصب ارتباط برقرار کنید.

راهنمای نصب وردپرس

پنل ادمین

یک قالب یا یک پوسته برای شروع ایجاد سایت خود را انتخاب کنید.

هنگامی که وردپرس را در دامنه خود نصب کرده‌اید، فقط یک پلتفرم برای وب‌سایت خود دارید که تنها آن سایت می‌تواند مدیریت کند. اما انتخاب قالب وب‌سایت شما هنوز برای نمایش محتوای سایت شما در دسترس نیست. در واقع، قالب وب‌سایت شما است که به وردپرس نحوه نگاه کردن به سایت شما را بیان می‌کند. این جایی است که موضوع سرگرم کننده‌تر می‌شود. شما می‌توانید از هزاران پوسته یا قالب طراحی شده توسط طراحان مختلف برای سفارشی کردن آن‌ها برای خود استفاده کنید.

چگونه یک قالب وب‌سایت وردپرس حرفه‌ای پیدا کنید تا آن را دوست داشته باشید؟

  1. وارد پانل وردپرس خود شوید

به http://yoursite.com/wp-admin بروید (نام دامنه خود را با yoursite جایگزین کنید).

پنل ادمین

  1. قالب خود را انتخاب کنید

توجه داشته باشید: 4 راه برای کشف قالب مورد علاقه خود دارید:

  1. از قالب‌های رایگان در وردپرس برای راه اندازی وب‌سایت خود استفاده کنید: این قالب‌ها ظاهر تقریباً خوشایندی دارند، اما اگر چیزی در مورد آن‌ها خوب باشد و امکانات لازم ما را رفع کند کافی است و باید بر روی سئو محتوا کار کرد تا سایت رتبه و رنک خوبی بگیرد.
  2. استفاده از الگوهای مختلف رایگان فارسی در سایت‌های مختلف: به عنوان مثال، اگر شما به دنبال اخبار خبری رایگان هستید، می‌توانید ده‌ها تم از قالب‌ها را در وب‌سایت‌های فارسی پیدا کنید که می‌توانید استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که این قالب‌ها معمولاً استاندارد هستند و بعضی از ویژگی‌ها برای شما مناسب نیست.
  3. قالب‌های پولی را از وب‌سایت به زبان فارسی دریافت کنید: این الگوها دارای کیفیت عالی هستند، اما ممکن است که هنوز استانداردهای فنی را رعایت نکنند.
  4. سفارش یک قالب وردپرس از یک شرکت طراحی سایت: این بهترین گزینه است، اما هزینه آن می‌تواند یک مشکل بزرگ باشد.
  1. قالب را در WordPress نصب کنید

الگو قالب را در قسمت افزودن پوسته در پنل ادمین پیدا کنید، جستجو را انجام دهید و روی گزینه نصب در آن‌جا کلیک کنید. اما اگر قالب خود را از یک وب‌سایت خریداری یا دانلود کردید، فایل zip را آپلود کنید (اگر فایل زیپ نیست، این کار را انجام دهید) در قسمت پوسته–>افزودن بارگذاری کنید، سپس آن را آپلود کنید. گزینه را فعال کنید.

مهم: وقتی قالب را تغییر می‌دهید یا حذف کنید، نشریات حذف خواهند شد و هیچ محتوایی در وب‌سایت شما نمی‌ماند. پس از تغییرات اطلاعات و محتویات سایت نمایش داده می‌شوند.

چگونه مطالب و صفحات جدید را اضافه کنیم؟

هنگامی که شما قالب را در وب‌سایت وردپرس خود نصب می‌کنید، برای ایجاد محتوا آماده هستید.حال به معرفی برخی روش‌ها می‌پردازیم:

اضافه کردن و ویرایش صفحات (اضافه کردن و ویرایش صفحات)

آیا شما یک صفحه خدمات یا درباره ما می‌خواهید؟ (مانند صفحاتی که در منوی سایت ما مشاهده می‌کنید)

به نوار کناری در پانل WordPad نگاه کنید و به «صفحه» -> «افزودن» بروید.

پس از کلیک روی صفحه، به نظر می‌رسد تقریباً همان چیزی است که در مایکروسافت ورد مشاهده کردید. نوشتن متن خود را برای ارسال در این صفحه از وب‌سایت خود، آن را به عکس اضافه کنید و سپس دکمه انتشار را فشار دهید و مشخص کردن دسته بندی آن پست خود را منتشر کنید. شما می‌توانید این صفحه را با کلیک روی نمای Tab ببینید.

صفحات را به منوی سایت اضافه کنید

چگونه صفحه ایجاد شد؟ چگونه مخاطبین شما این صفحه را ببینند؟ از کجا به آن دسترسی داشته باشیم؟ کجا بهتر از منو در وب سایت شما برای نمایش است؟

در سمت راست پانل وب‌سایت وردپرس خود، بر روی نمایه کلیک کنید. بعد، به دایرکتوری بروید. در منو سمت راست، با انتخاب چک آن، یکی از زبانه‌های ایجاد شده را انتخاب کنید. بعد، روی افزودن به لیست کلیک کنید. در نهایت، روی دکمه فهرست وبلاگ یا هرچه را که دوست دارید کلیک کنید.

 

محتوا را اضافه و ویرایش کنید

اگر شما یک بخش وبلاگ یا مقالات یا اخبار خود را در وب‌سایت خود داشته باشید، بخش نشریات بخش بعدی است که از طریق آن شما می‌توانید تم‌ها را برای نشریات خود ایجاد کنید تا هر نشریه در چه موضوعی قرار گیرد. به عنوان مثال: مقالات طراحی سایت، مقالات SEO، مقالات وردپرس و موارد دیگر.

به عنوان مثال، شما می‌خواهید یک بخش از وب‌سایت وردپرس خود و یک بخش خبری داشته باشید که هر کدام دارای چند موضوع زیر است.

اجازه بدهید به شما بگویم که چگونه این کار را انجام دهید. در منو سمت راست، به قسمت دسته‌ها وجود دارد، بر افزودن یک دسته جدید، ایجاد یک دسته با نام مقاله مادر را ایجاد می‌کنیم، سپس بر روی افزودن دسته جدیدکلیک کنید، سپس یک دسته دیگر با نام دلخواه را ایجاد کنید. به عنوان مثال، به عنوان مقالات تخصصی و مادر را به عنوان مقالات انتخاب کنید و به همین ترتیب دسته‌های دیگر را ایجاد کنید. اکنون یک گروه دیگر به نام News ایجاد کنید .

از طریق لیست بروید و تم‌های خود را به منو یا منو در وب‌سایت خود اضافه کنید. این آموزش طراحی وب‌سایت وردپرس باعث ایجاد انگیزه و شوق بیشتر برای ساخت اولین وب‌سایت شما می‌شود.

به یاد داشته باشید که می‌توانید هر بار انتشارات خود را در وب‌سایت خود ویرایش یا حذف کنید. شما حتی می‌توانید زمان را با نوشتن دکمه انتشار برای انتشار آن در آینده صرفه جویی کنید. این بخش خود را کشف کنید!

ویرایش محتوا

نوار کناری سایت

شما می‌توانید بخش‌های مختلف را در ستون یا ستون‌های وب‌سایت خود ایجاد کنید. بسیاری از این بخش‌ها، از جمله آخرین مطالب، فایل و غیره، به طور پیش فرض در وردپرس قرار دارند و بسیاری از ویژگی‌های دیگر نیز برای اضافه کردن به نوار کناری صفحه وب با نصب افزونه وجود دارد. البته، برای استفاده از این ویژگی، قالب نصب شده در وردپرس باید یک نوار کناری داشته باشد که معمولاً قالب‌های خوبی وجود دارد. در این قسمت می‌توانید جعبه‌هایی را که در ستون‌های خاص وب سایت خود وجود دارد بکشید و رها کنید.

تنظیمات یا پیکربندی سایت

اگر به بخش پیکربندی نگاه می‌کنید، همه چیز را به وضوح خواهید آموخت. به عنوان مثال، شما می‌توانید عنوان سایت را تغییر دهید یا نظرات پست‌های خود را غیر فعال کنید و موارد بیشتر. اضافه کردن عکس‌ها به وردپرس برای گسترش مطالب وب‌سایت شما هم موجود می‌باشد. جستجو و نصب افزونه‌ها یا پلاگین مناسب برای آن عملکرد با جستجوی Google، نتیجه دلخواه را دریافت خواهید کرد.

چگونه افزونه نصب کنیم؟

پلاگین های WordPress معمولاً رایگان هستند و بیش از 25،000 پلاگین رایگان وردپرس معمولاً هر چیزی را پیدا می‌کنند. این یک کار بسیار آسان است. به بخش برنامه‌های افزودنی بروید و روی افزودن کلیک کنید. بعد، نام پلاگین را در کادر جستجو دنبال کنید و سپس بعد از شناسایی پلاگین روی کلید نصب کلیک کنید.

شما یک وب سایت را به صورت رایگان ساخته‌اید!

نصب افزونه

به یاد داشته باشید که ایجاد یک قالب اختصاصی برای وردپرس یک متخصص است و نیاز به دانش دارد. اگر می‌خواهید، می‌توانید این دسته را به خودتان وارد کنید یا از یک شرکت طراحی سایت مانند آرنیکاوب قالب خود را سفارش دهید. شرکت آرنیکاوب همچنین در حوزه آموزش طراحی سایت با وردپرس نیز فعالیت دارد که جهت شرکت در دوره ها و آموزش بیشتر و همچنین آموزش طراحی سایت با وردپرس، آموزش طراحی سایت شرکتی با وردپرس می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×