خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

سایت یا شبکه اجتماعی؟ کدام‌یک مناسب شماست؟!

تمرکز بر سایت یا شبکه اجتماعی؟ این یکی از بزرگترین بحث‌هایی است که بین اعضای هر تیم بازاریابی وجود دارد. کدام یک مشتری بیشتری جذب خواهد کرد؟ سرمایه‌گذاری روی کدام یک موثرتر است؟ کدام یک باعث رشد سریع‌تر شرکت خواهد شد؟ این‌ها همگی پرسش‌هایی هستند که ذهن افراد را به خود درگیر می‌کنند.

در ادامه این مقاله از آرنیکاوب پاسخ این مسئله را برای شما روشن خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

راه اندازی وبسایت یا شبکه های اجتماعی؟

برنده کدام است؟ سایت یا شبکه اجتماعی؟

این مسئله پاسخ روشنی دارد : از هیچ‌کدام آن‌ها نمی‌توان صرف نظر کرد. وب‌سایت و شبکه اجتماعی به عنوان مکمل در کنار هم عمل می‌کنند و هردو از ارکان مهم بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند. به کمک شبکه‌های اجتماعی می‌توان ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبان برقرار کرد، همچنین شبکه های اجتماعی برای محبوبیت برند مفید هستند. اما وب‌سایت را می‌توان به عنوان اصلی‌ترین ابزار حضور در فضای آنلاین شناخت.

می‌توان گفت برای موفقیت یک برند در فضای آنلاین، داشتن یک وب‌سایت ضروری است.در ادامه به برخی از مهمترین مزایایی که وب‌سایت برای کسب و کار شما فراهم می‌آورد، می‌پردازیم تا به این مهم پی‌ببرید.

5 دلیل در باب اهمیت راه‌اندازی وب‌سایت برای یک کسب‌ و کار آنلاین

1.وب‌سایت دسترسی آنلاین به کسب و کار شما را تسهیل می‌کند

یکی از مهم‌ترین فواید سایت در کسب و کارها، کمک به دسترسی آنلاین کاربران است. طبق گفته نیلسون، نزدیک به 90 درصد مردم از اینترنت برای پیدا کردن کسب و کارهای محلی استفاده می‌کنند. بنابراین نداشتن وب‌سایت به معنای از دست دادن تعداد زیادی از فرصت‌ها است.

وب‌سایت این امکان را به شما می‌دهد که با بهره‌گیری از روش‌های بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو(سئو)، حضور خود را در فضای آنلاین پررنگ‌تر سازید. طبق آمار، 53.3 درصد از ترافیک ورودی وب‌سایت‌ها از طریق ترافیک ارگانیک(موتورهای جستجو) می‌باشد، بنابراین با سرمایه‌گذاری روی سئوی وب‌سایت، می‌توان رشد چشم‌گیری را برای کسب و کار شاهد بود.

با تمرکز روی طراحی یک وب‌سایت مفید و قابل دسترس از طریق موتورهای جستجو، سیل کاربران به طرف شما روانه خواهد شد.

حتما بخوانید : سئو چیست؟

دسترسی آنلاین

2.وب‌سایت، خدمات کسب و کار شما را در فضای دیجیتال معرفی می‌کند.

امکان تبلیغ خدمات در فضای دیجیتال، یکی از جنبه های مهم سایت است. به گفته فاندرا در سال گذشته 1.79 میلیارد نفر از مردم دنیا آنلاین خرید کرده‌اند.

اینترنت ابزاری باورنکردنی برای جذب مشتری محسوب می‌شود، بنابراین خدمات شما باید به درستی و با دقت در وب‌سایتتان معرفی و تبلیغ شوند. در فضای آنلاین روش‌های زیادی برای معرفی خدمات یک کسب و کار وجود دارد، اما یکی از موثرترین راهکارها استفاده از لندینگ‌پیج است.

لندینگ‌پیج به صفحه‌ای از وب‌سایت گفته می‌شود که کاربران از طریق یک کمپین تبلیغاتی یا جستجوی ارگانیک، و با کلیک روی یک لینک، اصطلاحا روی آن صفحه “فرود” می‌آیند. می‌توان لندینگ‌پیج‌هایی ساخت که یک ناحیه خاص یا کل کشور را هدف قرار می‌دهند و از این طریق به مشتریان احتمالی خود دست یافت.

لندینگ‌های شما باید به طور موثر، توصیف دقیقی از خدماتتان ارائه دهند. همچنین می‌توان از طریق پیشنهادهای ویژه، لندینگ‌ها را جذاب‌تر ساخت. برای مثال با استفاده از پیشنهادهای ویژه، مشتریان احتمالی را برای ارائه مشخصات تماس خود تشویق می‌کنیم. پیشنهادهایی از جمله :

  • 15% تخفیف در اولین سفارش
  • یک هفته اشتراک رایگان
  • دریافت رایگان فایل PDF محصول آموزشی

هرچقدر که لندینگ‌های جذاب‌تری برای کاربران بسازید، شانس بیشتری برای تبدیل آن‌ها به مشتری خود خواهید داشت.

راه اندازی وبسایت یا شبکه اجتماعی

3.وب‌سایت نقشی مهم در قیف فروش دارد

از دیگر تفاوت‌های سایت نسبت به شبکه اجتماعی، نقش غیرقابل انکار سایت در قیف فروش کسب و کارهاست. در حقیقت وب‌سایت به عنوان یک راهنما عمل نموده و مردم را از قسمت بالایی قیف فروش(جایی که نسبت به خدمات شما مطلع می‌شوند)، به بخش میانی و انتهای آن می‌رساند، جایی که به مشتریانتان تبدیل می‌گردند.

وب‌سایت با انجام کارهای زیر به افزایش کارایی قیف فروش کمک می‌کند:

  • انتقال کاربران از قسمت بالایی قیف فروش(مرحله شناخت کسب و کار) به قسمت میانی آن(مرحله علاقه‌مند شدن)
  • پیشنهاد ارائه منابع رایگان در صورت دریافت اطلاعات تماس مثل آدرس ایمیل
  • ایجاد تجربه‌کاربری دلپذیر برای افراد و جلب رضایت آن‌ها

یک وب‌سایت همچنین به عنوان ابزاری مفید برای اتوماسیون و انجام خوکار فرایند فروش، محسوب می‌شود. همچنین سایت فضایی است که مشتریان احتمالی‌تان در تمام طول روز، ماه و سال، بدون تعطیلی به آن دسترسی دارند و از این طریق نسبت به خدماتتان مطلع می‌گردند.

سایت می‌تواند فرایند فروش شما را سرعت بخشیده و به میزان زیادی در وقت و انرژی صرفه‌جویی کند. صرف نظر کردن از طراحی یک وب‌سایت برای کسب و کار، به معنی صرف نظر از تعداد زیادی از مشتریان احتمالی است.

قیف فروش

4.وب‌سایت به کسب و کارتان اعتبار می‌بخشد

در روزگاری که کسب و کارها به سرعت به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌روند، اعتبار اهمیت زیادی برای مردم دارد. کاربران فضای آنلاین زمانی به شما اعتماد می‌کنند که برند معتبری داشته باشید. طبق یک تحقیق، 81 درصد مردم گفته‌اند که ابتدا باید به یک برند اعتماد کامل داشته باشند تا از آن‌ها خرید کنند.

ساختن یک وب‌سایت معتبر با محتوای غنی، یکی از راه‌های اساسی برای جلب اعتماد مخاطبان است. از روش‌های افزایش اعتبار در فضای آنلاین، می‌توان موارد زیر را نام برد :

  • تولید محتوای با کیفیت مثل محتوای متنی در بخش وبلاگ یا ویدیوهای مفید
  • ارائه منابع رایگان برای دانلود
  • تشویق مخاطبان به دنبال کردن برند در شبکه‌های اجتماعی برای دریافت نکات مفید بیشتر

تولید محتوای ارزشمند یکی از ارکان مهم برای حضور پررنگ‌تر در موتورهای جستجو است. به هر میزان که اطلاعات مفیدتری در سایت خود ارائه دهید، شانس شما برای گرفتن رتبه‌های بهتر در لیست نتایج موتورهای جستجو مثل گوگل، بیشتر خواهد بود. به این ترتیب اعتبار بیشتری نزد مخاطبان خواهید یافت.

یکی از راه‌های دیگر افزایش اعتبار آنلاین، نشان دادن مدارکی مبنی بر رضایت مشتریان یا نظرات مثبت آن‌ها نسبت به خدمات شما است. نظرات مثبت نسبت به محصولات یا خدمات شما، نشان می‌دهد که افراد دیگر از خدمتتان استفاده کرده و از آن راضی بوده‌اند. این تکنیک به خدمات و برند یک کسب و کار اعتبار می‌بخشد.

راه اندازی سایت یا شبکه اجتماعی

5.وب‌سایت داده‌های کلیدی و مهم برای کسب و کار شما فراهم می‌کند

در ادامه بحث خود در مورد اهمیت وب‌سایت یا شبکه اجتماعی، باید بگوییم که سایت داده‌هایی برای کسب و کار فراهم می‌کند که از اهمیت بالایی برخوردار است. این اطلاعات برای بازاریابی، فروش و حضور در فضای آنلاین حیاتی و مهم هستند. به گفته فوربز، 64 درصد مدیران بازاریابی “به شدت معتقدند” که این داده‌ها برای موفقیت در فضای پررقابت امروز، ضرورت دارند.

هرچقدر اطلاعات بیشتری داشته باشید، نسبت به نقاط قوت و ضعف کسب و کار خود در فضای آنلاین آگاه‌تر خواهید بود. به کمک وب‌سایت و ابزارهای موجود، می‌توانید به دقت رفتار کاربران و عملکرد کسب و کار خود را در فضای آنلاین بررسی کنید.

تیم بازاریابی کسب و کار شما می‌تواند از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس برای بررسی رفتار کاربران در وب‌سایتتان استفاده کند و از طریق آن داده‌های مفیدی را به‌دست آورد. داده‌هایی از جمله :

  • تعداد بازدیدهای وب‌سایت
  • زمان سپری شده در وب‌سایت توسط کاربران
  • نرخ تبدیل وب‌سایت
  • نرخ پرش صفحات مهم سایت
  • موقعیت مکانی کاربرانی که از سایت بازدید کرده‌اند

همچنین با نصب ابزارهایی مثل هیت‌مپ‌‌ها، می‌توانید قسمت‌هایی از وب‌سایت را که کاربران رفتار مثبت یا منفی نسبت به آن نشان می‌دهند، شناسایی کنید.

با راه‌اندازی یک وب‌سایت، اطلاعات بسیار مفیدی برای کسب و کار شما فراهم می‌آید. با آنالیز و بررسی درست این داده‌ها، تاثیراتی شدیدا مثبت را در آمار فروش خود خواهید دید.

راه اندازی سایت یا شبکه اجتماعی

آیا می‌توان کسب و کار آنلاین خود را فقط برپایه شبکه‌های اجتماعی بنا کرد؟

داشتن یک سایت به کسب و کار شما اعتبار می‌بخشد و باعث اعتمادسازی بین مردم می‌شود چون همانطور که می‌دانید مردم اغلب نیازهای روزمره خودشان را در موتورهای جستجوگر گوگل پیدا می‌کنند. بنابراین به جای آن که بیشتر زمان خود را در شبکه‌های اجتماعی صرف کنید تا کسب و کار اینترنتی خودتان رونق بدهید، بهتر است روی بهینه‌سازی سایت خود زمان صرف کنید که این دقیقا همان سرمایه‌گذاری بلند مدت است، زیرا اگر وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرد آن موقع است که دیگر حرفی برای گفتن دارید و کسب و کارتان روز به روز بیشتر رشد می‌کند و بین مردم شناخته می‌شود.

در حقیقت افرادی که کسب و کار خودشان را برپایه شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند، ریسک زیادی را متحمل می‌شوند و انگار کسب و کارشان را روی حباب بنا کرده‌اند. زیرا ممکن است بعد ازیک مدت آن شبکه اجتماعی که روی آن سرمایه گذاری کرده‌اند، دیگر بین مردم طرفدار نداشته باشد یا به هر دلیلی دسترسی مردم به آن شبکه اجتماعی کمتر شود، دراین صورت شما مشتریان خودتان را از دست می‌دهید.

با توجه به توضیحات گفته شده در بالا امیدواریم به اهمیت داشتن یک وب‌سایت برای کسب و کار خود پی برده باشید و هرچه زود تر وب‌سایت خود را راه‌اندازی کنید.

طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟

شاید تا به حال به فکر راه‌اندازی سایت افتاده‌اید اما به خاطر هزینه بالای راه‌اندازی و طراحی سایت و یا نداشتن زمان کافی برای آموزش طراحی سایت از داشتن سایت صرف نظر کرده‌اید. برای همین ما به شما استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا را پیشنهاد می‌کنیم که دارای CMS های پیش‌ساخته هستند که نیاز به کدنویسی از ابتدا ندارد. به همین خاطر، شما هم در زمان و هم در هزینه صرفه‌جویی کرده‌اید.

راه اندازی سایت یا شبکه های اجتماعی

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان است که راهبری آن حتی برای کسی که تا الان سایتی راه‌اندازی نکرده و اطلاعاتی ندارد نیز آسان است .

وردپرس با افزونه یا پلاگین‌هایی که دارد بهترین گزینه برای راه‌اندازی وب‌سایت است. همچنین با وجود تنوع زیاد در قالب‌ها، مطابق با سلیقه شخصی می‌توانید سایت آنلاین خودتان را راه‌اندازی کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت راه‌اندازی سایت با وردپرس، منبع باز بودن (open surce) وردپرس است. این امر باعث شده است که وردپرس روزبه روز توسط برنامه نویسان توسعه پیدا کند و افزونه های زیادی تا الان ارائه شده‌اند که باعث کاربری آسان، افزایش فروش و… می‌شود .

پس بهتر است که همین حالا با وردپرس وب‌سایت کسب و کارتان را راه‌اندازی کنید تا از مزایای داشتن سایت برخوردار بشوید و پایه های کسب و کار آنلاین خودتان را محکم کنید.

تیم آرنیکاوب در زمینه آموزش طراحی سایت دوره های آموزشی زیادی برگزار کرده و در حال حاضر هم این دوره‌ها را برگزار می‌کند. لینک دوره را در زیر قابل دسترسی است.

نتیجه‌گیری

وب‌سایت و شبکه اجتماعی هردو بخش‌هایی مهم از یک کسب و کار آنلاین هستند. اما شبکه‌های اجتماعی هرچقدر هم که مفید باشند، در نهایت زمینی اجاره‌ای محسوب می‌شوند و اکتفا کردن به آن‌ها اشتباه است.شبکه اجتماعی شما باید به عنوان یک مکمل در کنار سایتتان فعالیت کند و  هردو با هم کسب و کار را به سمت اهداف آن هدایت نمایند. در پایان امیدواریم که دیدگاه روشنی نسبت به راه‌‌اندازی سایت یا شبکه اجتماعی پیدا کرده باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×