خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

صفر تا صد راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در سال 2021

ممکن است یکی از سوالاتی که افراد پویا و علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در ذهن خود داشته باشند، این باشد که آیا می‌توان بدون هیچ تجربه‌ای، کسب و کار اینترنی راه‌اندازی کنند و از این روش درآمد کسب کنند؟ البته که پاسخ مثبت است. در حوزه کسب و کار اینترنتی، لازمه موفقیت تلاش و مداومت است و این کلیدی‌ترین نکته کسب و کارهای دیجیتال است.

بهتر است به این نکته توجه کنیم که هیچ کدام از متخصصان کسب و کار اینترنتی در ابتدا مهارت چندانی نداشته‌اند. کسانی که محتواهای خوبی تولید می‌کنند یا به طراحی سایت و برنامه‌نویسی مشغولند، افرادی هستند که تلاش کرده‌اند و یاد گرفته‌اند که چگونه رویاهای خود را به واقعیت نزدیک کنند.

اگر واقعا تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید کسب و کاری را در فضای اینترنت شروع کنید، کافی است کمی حوصله به خرج دهید و البته در کار خود مداومت داشته باشید. با ما در این مقاله از آرنیکاوب همراه باشید تا برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی شما را راهنمایی کنیم.

کسب و کار اینترنتی

شناسایی توانایی و استعدادها

قبل از انجام هر کار لازم است در اولین گام، توانایی‌ها و استعداد خود را بشناسید. در این مرحله، کارهایی که احساس می‌کنید انجام آن‌ها برایتان ساده و لذت‌بخش است را یادداشت کنید. درست است که در مقدمه این مطلب گفتیم که نیازی به مهارت خاصی برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین نیست، اما خوب است بدانید، زمانی شما می‌توانید در یک حرفه موفق شوید که استعداد لازم برای انجام آن کار را داشته باشید.

نکته اینجاست که کسب و کار اینترنتی براساس توانایی‌های هر فرد شکل می‌گیرد و رشد می‌کند. بنابراین گذر از این مرحله و بررسی درست آن بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر شما کتاب‌های زیادی درمورد موفقیت مطالعه کرده‌اید، اطلاعات شما در این حوزه نوعی توانایی برایتان محسوب می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تولید محتوا کرده و وبسایت خود را راه‌اندازی کنید.

 

راه اندازی کار اینترنتی

انتخاب حوزه فعالیت کار اینترنتی

دومین گام راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی، انتخاب حوزه فعالیت موردنظر و ایده‌پردازی درمورد آن است. لازم به ذکر است که در دنیای وب، زمانی می‌توانید رشد کنید که با یک ایده ناب وارد این عرصه شوید.

از آنجایی که راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی نسبت به مشاغل سنتی کمی راحت‌تر است و به سرمایه خاصی نیاز ندارد، افراد زیادی به سراغ فعالیت در این بستر می‌روند؛ بنابراین زمانی می‌توانید در اینترنت موفق شوید و توجه کاربران را به خود جلب کنید که با یک ایده خاص، کسب و کار خود را آغاز کنید. البته لازم به ذکر است که منظور ما از ایده این نیست که کاری را پیدا کنید که تا به حال هیچ‌کس به سراغ آن نرفته، بلکه باید به این فکر کنید که چه کاری انجام دهید تا در بین رقیبانتان شاخص شوید.

کسب و کار آنلاین

راه‌اندازی سایت برای کسب و کار اینترنتی

برای شروع کسب و کار اینترنتی، باید یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید. وقتی شما اصول کسب و کار اینترنتی را بدانید، وب‌سایتی طراحی می‌کنید که کاملاً متفاوت است. علاوه بر راه‌انداری وب‌سایت، شما باید به اصول و روش‌های کسب و کار اینترنتی نیز اگاهی پیدا کنید. کسب و کار اینترنتی شامل چندین مهارت است. ایمیل مارکتینگ، تبلیغ‌نویسی در وب، سئو، فعالیت‌های شبکه اجتماعی، بازاریابی محتوایی و لینک‌سازی، همه از مهارت‌های حوزه کسب و کار اینترنتی می‌باشند.

راه اندازی وبسایت

 

راه‌اندازی سایت برای کسب و کار اینترنتی چگونه است؟

در مرحله بعدی، پس از آن که ایده و حوزه فعالیتتان را انتخاب کردید باید برای آغاز کار، وب‌سایتتان را طراحی کنید. از آنجایی که طراحی سایت یک کار تخصصی است، توصیه می‌کنیم این کار را به افراد خبره در این حوزه بسپارید. البته لازم به ذکر است که برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی، نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای طراحی سایت وجود ندارد. اگر بخواهید خودتان کار طراحی سایت را انجام دهید، لازم است در ابتدا اطلاعات لازم در این حوزه را به دست آورید و از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید تا کارتان راحت‌تر شود.

انتخاب دامین و هاست

اولین قدم برای طراحی سایت، انتخاب و تهیه دامین و هاست مناسب است. منظور از دامین، همان نام سایتتان است که شما آن را با توجه به حوزه فعالیت کسب و کار خود انتخاب می‌کنید.

برای خرید دامین، کافیست به سایت‎هایی که خدمات مربوط به انتخاب و خرید دامنه را ارائه می‌دهند، مراجعه کنید و به صورت آنلاین دامنه موردنظرتان را خریداری کنید. توصیه می‌کنیم نامی که برای سایت خود انتخاب می‌کنید، از دامنه‌های com. و ir. باشد.

پس از آن که دامنه موردنظرتان را انتخاب کردید، لازم است تا برای سایت خود یک هاست مناسب نیز خریداری نمایید. هاست، همان فضای میزبانی است که اطلاعات سایت شما قرار است در آن ذخیره شود. در ادامه چند مورد از ویژگی‌هایی که در هنگام خرید هاست باید به آن توجه داشته باشید را شرح می‌دهیم.

  • سرعت بالا: سعی کنید هاست سایت خود را از شرکت‌های معتبر خریداری کنید. همچنین هاست‌های ارزان و بی‌کیفیت بسیار کند هستند؛ پس به سراغ آن‌ها نروید.
  • پشتیبانی: شرکت‌های معتبر فروش هاست، خدمات پشتیبانی بلند مدت و خوبی را ارائه می‌دهند و درصورت بروز مشکل پاسخگو هستند.
  • آپ تایم بالا: خیلی مهم است هاستی که تهیه می‌کنید، آپ تایم بالایی داشته باشد و سایت را به صورت دائمی در دسترس کاربران قرار دهد.

طراحی سایت برای کار اینترنتی

طراحی و راه‌اندازی سایت وردپرس

پس از خرید هاست و دامنه، باید به سراغ راه‌اندازی سایت برای کسب و کارتان بروید. همان‌طور که گفتیم، اگر بخواهید خودتان سایت کسب و کارتان را راه‌اندازی کنید، بهترین گزینه استفاده از وردپرس است. راه‌اندازی سایت وردپرسی کار چندان سختی نیست و کافی است با مطالعه منابع آموزشی موجود، ابتدا اطلاعات لازم را کسب کنید و سپس اقدام به طراحی نمایید.

وردپرس دارای قالب‌ها و افزونه‌های زیاد و متنوعی است که به شما کمک می‌کند تا ظاهر سایت خود را تا حدودی شخصی‌سازی کنید. اگر بخواهید وبسایتتان دقیقا مطابق همان چیزی که در نظر دارید طراحی شود، نیاز به دانش کدنویسی و برنامه‌نویسی خواهید داشت که در این صورت باید به متخصصین مربوطه مراجعه نمایید.

تولیدمحتوا

گام بعدی، تولید محتوا است. هر کسب و کار اینترنتی نیازمند تولید محتوایی است که برای مخاطب جذاب باشد. شما با تولید محتوای قوی می‌توانید خود را به مخاظبانتان معرفی کنید. در واقع همین تولید محتواست که بین رقبا، رقابت ایجاد می‌کند. در چنین شراطی که رقابت شبانه‌روزی انجام می‌شود، محتوا می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در جذب مشتری داشه باشد. پس سعی کنید محتوای مناسبی برای کسب و کار اینترنتی خود فراهم کنید.

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست و جو

مهارت بعدی بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا SEO می‌باشد .مهارتی که محصول، کالا و خدمات شما را به رتبه‌ی اول گوگل برساند سئو نام دارد. مهارتی که بسیاری از صاحبان کسب و کار اینترنتی ندارند. پس این مهارت وجه تمایز بین رقبا را تعیین می‌کند. در صورتی که این مهارت را ندارید، با یادگیری اصول کسب و کار به دنبال کسب این مهارت باشید.

بهینه سازی در موتورهای جست و جو

بازاریابی در شروع کسب و کار

در این مرحله به بازاریابی و تبلیغ کسب و کار خود می‌پردازیم. بازاریابی ایمیلی یکی از قدم‌های اولیه این مرحله می‌باشد. بازاریابی ایمیلی یکی از مهارت‌های دیگر است که برای افزایش ترافیک و فروش محصولات شما لازم است. بسیاری از این افراد ایمیل مارکتینگ را کم‌اهمیت می‌دانند و این یک اشتباه است. ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای باعث افزایش فروش و ترافیک سایت شما می‌شود. با ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای می‌توانید سودآوری‌تان را ۴ برابر کنید.

بازاریابی

تاثیر تبلیغ‌نویسی در ابتدای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

در گام بعد می‌توان به مهارت تبلیغ‌نویسی اشاره کرد. فردی را در نظر بگیرید که بهترین کالا را به مردم عرضه می‌کند. اما به دلیل آنکه تبلیغات مناسبی ندارد و آنطور که شایسته است برای محصول خود تبلیغات نمی‌کند، فروش بالایی ندارد. کسب و کار اینترنتی نیز چنین ویژگی دارد. این مهارت برای نوشتن عنوان محصولات، ایمیل و مقالات بسیار کاربرد دارد. داشتن محصول یا خدمات عالی برای فروش کافی نیست! شما باید مهارت تبلیغ‌نویسی هم داشته باشید.

در گام آخر، مدیریت و پشتیبانی به شما کمک خواهد کرد که مشکلات و نیازهای آینده را به خوبی بررسی کنید و آنها را ارزیابی کنید.

مزایای کسب‌وکارهای اینترنتی:

بدون نیاز به سرمایه اولیه زیاد

اگر بخواهید یک فروشگاه داشته باشید، باید کلی هزینه کنید فروشگاه ساخته یا خریداری شود. سپس کلی نیروی انسانی لازم است تا دکور فروشگاه را متناسب با میل شما درست کنند و کلی نیرو و هزینه‌های مختلف برای خدمت رسانی به مشتری‌ها. اما برای ساختن فروشگاه اینترنتی کافی است یک سایت بسازید و محتوای آن راتنظیم کرده و یک نمای گرافیکی مناسب به آن بدهید وبقیه‌ی کارها را به اینترنت بسپارید.

روش‌های راه اندازی کسب و کار رایگان

کسب و کار اینترنتی در هر زمان

یکی از مزیت‌های کسب و کار اینترنتی نسبت به بقیه کسب و کارها این است که بدون در نظر گرفتن زمان و مکان می‌توان به آن کسب و کار پرداخت. فرقی نمی‌کند که کجا باشید در حال سفر یادر محل کار. در صورتی که اگر به جای کسب و کار اینترنتی یک فروشگاه داشتید مجبور بودید هر روز و در هر زمانی مشخص از خانه خارج شوید تا بتوانید کسب درآمد داشته باشید همین مسئله کلی از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

بدون نیاز به مجوز

یکی از مشکلات یک کسب و کار نیاز به داشتن مجوز است. گرفتن مجوز نیز نیاز به زمان و هزینه دارد. اما کسب و کار اینترنتی این مشکلات را حل کرده و بدون مجوز نیز می‌توان آن را پیاده‌سازی کرد. البته این مورد برای همه‌ی نمونه‌های کسب و کار اینترنتی صدق نمی‌کند و برای تعدادی از راه‌های فروش باید مجوزهای مربوطه را تهیه کرد تا بتوان به موفقیت‌های لازم دست یافت. برای مثال مشتریان یک فروشگاه اینترنتی به فروشگاهی اعتماد می‌کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیک و دیگر مجوزهای پرداخت آنلاین باشند.

 نبودن محدودیت مکانی و جغرافیایی

از دیگر فواید یک کسب و کار اینترنتی نبودن محدودیت‌های مکانی و زمانی است که همین باعث شده شما بتوانید در هر کجا که خواستید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید و آن را به روش‌های مختلف مدیریت کنید و این ویژگی باعث شده امروزه بسیاری از افرادی که توانایی خارج شدن از محیط زندگی خود را ندارند بسیار ساده درآمد داشته باشند و بتوانند کسب و کار خود را راه‌اندازی کنند.

 

جمع‌بندی

تمام این مهارت‌ها برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی پول‌ساز و ماندگار لازم است. اگر به کوتاه‌مدت فکر می‌کنید و فقط می‌خواهید یک وب‌سایت داشته باشید، مهارت اول کافی است. اما اگر به یک کسب و کار اینترنتی پول‌ساز و ماندگار با درآمد عالی فکر می‌کنید، تمام مهارت‌ها لازم است.

اگر برایتان امکان تشکیل دادن یک تیم وجود دارد، حتما این کار را انجام دهید؛ یک متخصص راه‌اندازی، یک متخصص بازاریابی اینترنتی و یک مدیر و پشتیبان؛ اما اگر می‌خواهید خودتان به‌تنهایی یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید، به همه این مهارت‌ها نیاز دارید.

همچنین برای آموزش‌های کاربردی و اولیه می‌توانید از ویدیوهای آموزشی در آپارات کمک بگیرید، فقط کافیست در قسمت جست‌وجو، موضوع دلخواه را سرچ کنید و ویدیوهای مرتبط را مشاهده کنید.

 

 

به این صفحه امتیاز دهید.

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×