خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

غفلت های رایج در طراحی قالب وردپرس(2021)

ما از سال 1386 مشغول طراحی قالب برای وردپرس هستیم. آزمون و خطاهای زیادی داشتیم و در نهایت حاصل این چند سال تلاش در زمینه طراحی قالب وردپرس را در این پست برای شما آورده ایم. در این پست سعی داریم غفلت های رایج در طراحی قالب های وردپرس را توضیح داده و نکاتی را  در جهت رفع این کمبودها و اشتباهات آموزش دهیم.

غفلت های رایج در طراحی قالب وردپرس

سایت رایگان یا پولی وردپرسی؟

یک اشتباه بسیار رایج کاربران، انتخاب نادرست پلت فرم های وردپرسی می باشد. سوتفاهم های زیادی درمیان کاربران در انتخاب سایت های وردپرس با هاست جداگانه و وبلاگ رایگان در سرویس دهنده های وبلاگ وردپرسی وجود دارد.

کاربرانی که می خواهند یک وبلاگ ساده و شخصی معمولی ایجاد کنند، می توانند از وبلاگ رایگان در سرویس دهنده های وبلاگ وردپرسی استفاده کنند و درگیر هزینه های سالانه یا ماهیانه شارژهاست جداگانه نشوند. در مقابل افرادی که قصد درآمد زایی از طریق وب سایت خود را دارند و یا می خواهند یک وبلاگ وردپرسی تحت مالکیت خودشان داشته باشند و می خواهند آن را به طور کامل مدیریت کنند ،باید بدانند که این کار از طریق وبلاگ های رایگان امکان پذیر نیست و ملزم به خرید هاست جداگانه و پرداخت دوره ای هزینه های آن و سپس پشتیبانی سایت وردپرسی توسط یک شرکت متخصص می باشند.

نداشتن یک نسخه بک آپ از وردپرس

همواره قبل از آنکه دچار مشکلی شوید، از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. افزونه های زیادی وجود دارد که به شما کمک میکنند. افزونه WP-DB-Backup یکی از بهترین و شناخته شده ترین افزونه های بک آپ گیری یا گرفتن نسخه پشتیبان است که به شما کمک می کند از سایت خود به صورت ساعتی / روزانه / هفتگی / ماهیانه بک آپ تهیه کنید و در هاست خود / کامپیوتر خود / صندوق پستی خود ذخیره نمائید.شما فقط کافیست این افزونه را نصب و فعال و تنظیم نمائید.

البته شرکت های هاستینگ که به شما کمک میکنند تا سایت وردپرسی امن و خوبی داشته باشید می توانند جایگزین مناسبی برای پلاگین باشند. شما می توانید از شرکت هاستینگ خود بخواهید که ماهانه به شما بکاپ تحویل دهند و شما بکاپ سایت وردپرسی خود را دانلود کرده و در جایی امن مثل کمد آشپزخانه 🙂 یا صندوق امانات بانک های دولتی (نه خصوصی) نگهداری کنید.

افزونه wp db backup

عدم بروزرسانی و نصب خودکار افزونه ها از پیشخوان وردپرس

به یاد داشته باشید که بنا به توصیه‌ی کارشناسان به‌روز‌رسانی یکی از جنبه‌های مهم امنیت است.به روزرسانی و نصب خودکار افزونه ها از پیشخوان وردپرس با انجام تنظیمات ftp هاست، از مواردی است که هر کاربر وردپرس باید بداند. عدم توجه به این نکته می تواند باعث ایجاد مشکل در زمانی که یک باگ امنیتی پیدا شود و یا زمانی که سایت شما هک شده باشد ،بشود.به روز رسانی از یک ورژن به ورژن بالاتر کار مشکلی نیست. این عمل با فشار دادن یک کلید در داشبورد وردپرس امکان پذیر است. در این مقاله ،افزونه automatic updater را به شما معرفی خواهیم کرد که به کمک این افزونه وردپرس به راحتی هرچه تمام و بدون نیاز به انجام کاری میتوانید بصورت کاملا”خودکار” آخرین نسخه های ارائه شده را به روز کنید.

حتما بخوانید : مزایای آپدیت وردپرس چیست؟

آپدیت وردپرس

 

 عدم استفاده از  favicon  پیش فرض در کنار نام سایت

favicon  مخفف کلمه “Favorites Icon” میباشد و آیکون کوچکی است که در کنار اسم وب سایت شما قرار میگیرد و در قسمت favorites list یا همان Bookmarks بروزر کاربر در کنار آدرس وب سایت قرار میگیرد .این تصویر کار مهمی را برای کسانی که تب های زیادی از صفحات وب را بر روی مرورگرشان باز کرده اند انجام می دهد؛ بدین صورت که آنها با دیدن favicon سایت شما در میان تب های انبوه می توانند سریعا به سایت شما مراجعه کنند و یک نماد برای سایت شما در نظر گرفته می شود.

برای اضافه کردن favicon کافیه تا کد زیر رو توی فایل functions.php موجود در پوشه قالبتون اضافه کنید و بعد اون رو ذخیره کنید

<?php function childtheme_favicon() { ?>    
 <link rel="shortcut icon" href="<?php echo bloginfo('stylesheet_directory') ?>/images/favicon.png" >
 <?php } add_action('wp_head', 'childtheme_favicon'); ?>

 استفاده از favicon

عدم بهینه سازی وردپرس برای موتورهای جستجو

سرویس های به روزرسانی به ابزاری گفته میشود که با کمک آن شما می‌توانید بقیه را از بروزرسانی وبلاگتان مطلع سازید.شاید مهمترین بخشی که در وردپرس نادیده گرفته می‌شود، بهینه‌سازی ساختار آدرس یا URL مطالب و عناوین می‌باشد.

سیستم وردپرس به گونه‌ای است که برای جستجو توسط موتورهای جستجوگر گوگل بهینه سازی شده است .(به Plugins> Add New> رفته و به دنبال WordPress SEO By Yoast بگردید و سپس> Install و> activate). پس از فعال کردن پلاگین، یک پانل جدید معرفی شده با نام SEO را پیدا خواهید کرد.هنگامی که بر روی آن کلیک می‌کنید، به داشبورد پلاگین SEO وردپرس وارد می‌شوید. در اینجا می‌توانید به گشت و گذار بپردازید و یا در آینده تنظیمات پیش فرض این پلاگین را بازگردانید.

حتما بخوانید : سئو چیست؟

غفلت های رایج در طراحی قالب وردپرس

نصب نکردن یک پلاگین کش

یکی از مولفه های تاثیرگذار در ارتقائ جایگاه سایت برای موتورهای جستجوی گوگل  و همچنین افزایش بازدید های کاربران و تمایل آن ها برای آنکه بار دوم هم سایت شما را برای بازدید انتخاب کنند سرعت لود شدن آن است .،بنابراین چنانچه برایتان مهم است که از طرف گوگل امتیازی کسب کنید حتما باید مؤلفه سرعت را در نظر بگیرید و وبسایت خود را برای این امر بهینه کنید browser caching یا کش مرورگر قابلیتی است که امکان افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت را با ذخیره کردن فایلها بر روی مرورگر کاربران امکانپذیر میسازد.

افزونه W3 Total Cache سریعترین و کاملترین  راه برای بالا بردن سرعت و کارایی سایت وردپرس شماست.کارایی سایت را بالا می برد،همه اجزا سایت را کش (Cache) می کند،سرعت دانلود را کاهش می دهد و امکان استفاده یکپارچه از سیستم CDN یا همان Content Delivery Network را فراهم می کند،پس نتیجه نهایی برای کاربر،بالا بودن سرعت سایت خواهد بود.

حتما بخوانید : کش وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

افزونه w3 total cache

عدم توجه به امنیت وردپرس

پس از اینکه وردپرس شما راه اندازی و نصب شد و وارد ادمین شدید، یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهید، انجام موارد امنیتی و مهمتر، نصب یک پلاگین امنیتی مناسب است. یک پلاگین امنیتی که بتواند سایت شما را از لحاظ حمله ها، مالویرها یا بدافزارها و … محافظت کند. برای مثال می تواند از افزونه Wordfence استفاده کنید.

با رعایت این موارد می توانید سایت بسیار پویاتری داشته باشید.

 

ما در آرنیکاوب با طراحی یک قالب وردپرسی قوی و حرفه ای، دنیای کسب و کار آنلاین شما را متحول می کنیم.

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×