خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

مشاهده آنلاین فایل‌های pdf در وردپرس

در این پست قصد داریم دو روش برای مشاهده آنلاین فایل‌های pdf در سایت‌های وردپرسی را به شما آموزش بدهیم. روش اول برای مشاهده آنلاین فایل‌های pdf،کدنویسی است که در ادامه به آموزش آن می پردازیم و روش دوم، استفاده از افزونه‌ای است که به این منظور ایجاد شده است که لینک دانلود آن را هم برای شما ضمیمه کرده‌ایم.

1-کدنویسی برای مشاهده آنلاین فایل‌های pdf

ابتدا کد زیر را در فایل functions.php  پوسته خود کپی کنید:

<?php function pdflink($attr, $content) { return ‘<a href=”http://docs.google.com/viewer?url=’ . $attr[‘href’] . ‘”>’.$content.'</a>’; } add_shortcode(‘pdf’, ‘pdflink’); ?>

حالا هر جایی از صفحات یا نوشته‌های خود که خواستید کد زیر را قرار دهید و آدرس فایل pdf خود را به جای آدرس آن درج کنید:

[pdf href="http://yoursite.com/linktoyour/file.pdf"]View PDF[/pdf]

2- افزونه Google Doc Embedder برای مشاهده آنلاین فایل‌های pdf

اگر مایل هستید به بازدیدکنندگان سایت وردپرسی خود امکان مشاهده آنلاین فایل‌های pdf یا هرفرمت دیگری نظیر Word, Excel, PowerPoint را بدهید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این افزونه مفید و کاربردی را دانلود کنید و نحوه فعال سازی آن را در این مقاله آموزشی دنبال کنید.

دلیل نامگذاری این افزونه این است که  Google Doc Embedder برای نمایش انواع فایل‌های مذکور از Google Docs viewer استفاده می‌کند. بنابراین برای استفاده از این افزونه نیازی نیست که در Google Docs عضو شده و حساب کاربری داشته باشید.

علاوه بر مشاهده آنلاین فایل‌های pdf، قابلیت مفید دیگری که این افزونه در اختیار شما قرار می‌دهد، امکان دانلود خود فایل pdf می‌باشد. یعنی می‌توانید لینک دانلود فایل را هم توسط این افزونه در سایت خود قرار دهید و مشخص کنید آیا همه‌ی بازدیدکنندگان وبلاگ اجازه‌ی دانلود کردن فایل مورد نظر را دارند یا فقط اعضا چنین اجازه‌ای را دارند.

آموزش مشاهده آنلاین فایل‌های pdf در وردپرس

ابتدا Google Doc Embedder را از اینجا دانلود کنید و آن را در پوشه ی wp-contentplugins کپی کنید و سپس به پنل مدیریت وردپرس بروید و آن را در پنل افزونه‌ها یافته و فعال کنید.

با انجام این کار در بخش تنظیمات پنل مدیریت وردپرس، مانند شکل زیر شاهد بخش جدیدی با نام GDE Settings خواهید بود.

 

مشاهده آنلاین فایل‌های pdf در وردپرس

 

در قسمت تنظیمات این افزونه، همانند شکل زیر می‌توانید از تنظیمات پیش فرض یا تنظیمات دلخواه خود مانند تغییر اندازه‌ی کادر، تغییر زبان پیش فرض، نمایش یا عدم نمایش لینک دانلود، امکان دانلود فایل توسط تمامی بازدیدکنندگان یا تنها اعضا، آگاهی از تعداد دفعات دانلود و … استفاده کنید.

مشاهده آنلاین فایل‌های pdf در وردپرس

 

پس از ذخیره‌ی تنظیمات مورد نظر، به قسمت افزودن نوشته بروید و با استفاده از آیکون افزودن پرونده ی چند رسانه ای (یا هر روشی که استفاده می‌کنید) فایل مورد نظر خود را آپلود کنید (مثلا یک فایل PDF). حالا کافیست مانند شکل زیر، آدرس فایل آپلود شده را کپی کرده و پنجره‌ی آپلود را ببندید.

مشاهده آنلاین فایل‌های pdf در وردپرس

اگر دقت کرده باشید در نوار ابزار ویرایش‌گر، آیکون جدیدی مانند شکل زیر اضافه شده است، روی آن کلیک کنید.

googledocsembeddericon

حالا مانند شکل زیر، در پنجره‌ی باز شده، آدرس فایل آپلود شده که در قسمت قبل کپی کردید را وارد کنید. سایر گزینه‌ها هم که مانند قبل است و نیاز به توضیح ندارد اما برای دیدن جزئیات دقیق‌تر این افزونه می‌توانید سری به سایت سازنده‌ی آن بزنید.

مشاهده آنلاین فایل‌های pdf در وردپرس

5 افزونه برای آپلود فایل PDF در صفحات مختلف وردپرس

در این قسمت، 5 افزونه دیگر برای آپلود فایل PDF در سایت وردپرسی را به شما معرفی می‌کنیم. همچنین، تعدادی از ویژگی‌های آن‌ها را هم با شما به اشتراک می‌گذاریم. این افزونه‌ها عبارتند از:

افزونه PDF Embedder

یکی از افزونه‌های کاربردی با تنظیمات بسیار آسان، PDF Embedder است که می‌توانید به راحتی فایل PDF خود را برای نمایش در آن آپلود کنید. با استفاده از این روش برای نمایش PDF می‌توانید تجربه کاربری بهتری برای مخاطبان خود به وجود بیاورید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر سایز و اندازه PDF را تنظیم نکنید، افزونه براساس پیشفرض این کار را انجام می‌دهد. از دیگر امکانات این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان دانلود فایل توسط کاربر موجود است.
  • قابلیت اسکرول بین صفحات مختلف فایل
  • کاربردی بودن لینک‌های ارتباطی
  • نمایش تعداد دانلودها و بازدیدهای فایل
  • سازگاری و ریسپانسیو بودن برای موبایل
  • فعال بودن حالت تمام صغحه
  • امکان غیرفعال کردن گزینه دانلود و صرفا نمایش فایل به کاربر هم وجود دارد.

افزونه آپلود فایل pdf در وردپرس

 

افزونه Flowpaper

 افزونه Flowpaper به شما کمک می‌کند تا فایل‌های PDF مورد نظرتان را به شکلی مناسب به کاربر ارائه کنید. برای این کار باید ابتدا فایل PDF خود را در سایت آپلود کرده و سپس URL به دست آمده را در هر بخشی از سایت که می‌خواهید نمایش دهید. پشتیبانی از اغلب مرورگرها و دستگاه‌ها از جمله ویژگی‌های مثبت این افزونه است. همچنین، می‌توانید فایل‌های خود را تا 15 مگابایت در سایت آپلود کنید.

افزونه WordPress PDF Light Viewer

افزونه WordPress PDF Light Viewer به شما کمک می‌کند تا چندین فایل PDF مختلف و حجیم را با حجمی سبک در سایت خود قرار دهید و کاربر به راحتی می‌تواند آن‌ها را مشاهده کند بدون اینکه افت کیفیت داشته باشند. از دیگر ویژگی‌های این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیچ محدودیتی از نظر تعداد برای آپلود فایل‌های PDF وجود ندارد
  • هیچ محدودیتی از نظر حجم یا اندازه فایل برای آپلود وجود ندارد
  • ویژگی تمام صفحه
  • پشتیبانی از سایت‌های چندزبانه
  • آپلود و بارگزاری دسته جمعی
  • امکان دانلود فایل برای کاربر
  • رسپانسیو بودن برای موبایل

افزونه های آپلود فایل pdf در وردپرس

افزونه Wonder PDF Embed

یکی از افزونه‌هایی است که از آن برای آپلود و جاسازی فایل‌های PDF در سایت‌های وردپرسی استفاده می‌شود. این افزونه یک لینک کوتاهی دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید:

[wonderplugin_pdf src=”http://www.yourwordpresssite.com/yourdoc.pdf” width=”100%” height=”600px” style=”border:0;”]

افزونه Gravity PDF

افزونه Gravity PDF یکی از موارد قدرتمند و پرطرفدار بوده و دارای چهار قالب PDF قابل تنظیم است. با استفاده از چنین افزونه‌ای تجربه بهتری را به کاربران خود هدیه کنید. همچنین، امکان شخصی‌سازی فایل‌ها مانند تغییر فونت، اندازه، رنگ، لوگو و غیره در عرض چند ثانیه مهیاست. از دیگر ویژگی‌های این افزونه عبارتند از:

  • نامحدود بودن تعداد فایل‌های قابل آپلود در سایت
  • امکان ارسال فایل به کاربران از طریق ایمیل
  • تغییر فونت فایل

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

  1. رضا نوشته است:

    دستتون درد نکنه واقعا عالی بود
    من 6 هفت تا پلاگین رو تست کردم ولی هیچ کدوم جواب نداد
    ولی این که شما معرفی کردید جواب گرفتم ازش
    ممنون ازتون
    خسته نباشید

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×