خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

چگونه کسب و کار سنتی خود را آنلاین کنم؟

بدون شک فعالیت‌های فیزیکی یک کسب و کار، محدود به خیابان و محله و نهایتا شهر آن می‌شود، اما می‌توان همین فعالیت را با صرف هزینه‌ای مقرون به صرفه، بازخوردی بهتر و نتیجه‌ای مطلوب‌تر داشته باشید.تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین یکی از این روش‌هاست. آموزش کسب و کار آنلاین و یادگیری مهارت‌های فعالیت در فضای مجازی، کار ساده‌ای است. بدین منظور، کافیست تصمیم بگیرید و شروع به جستجو در فضای لایتناهی وب کنید. در این مقاله، قصد داریم به شما بگوییم که چگونه کسب و کارتان را دیجیتالی کنید و از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. برای انجام این کار، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی که امروزه هرکسی چگونگی کار کردن با آن‌ها را می‌داند، شروع کنید.  به همین دلیل، در ابتدای مطلب به چند مورد از مهم‌ترین مزایای آن اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

تبدیل کسب و کار سنتی به اینترنتی!

مراحل ساده تبدیل کسب‌ و کار سنتی به اینترنتی!

در فضای وب، امکانات بسیاری در اختیار کسب و کار شما قرار می‌گیرد که در شغل‌های سنتی خبری از آن‌ها نیست! شما می‌توانید در ابتدا بهترین محصولاتتان را به صورت آنلاین بفروشید و از تعداد اندک شروع کنید و پس از آن، کالاهای بیشتری را اضافه کرده و پس از یادگیری قوانین کسب درآمد از فضای دیجیتال، کسب و کار سنتی خود را به طور کامل آنلاین کنید. در این بخش، قصد داریم شما را با چگونگی آنلاین شدن یک شغل سنتی آشنا کنیم.

مرحله اول: نام‌گذاری برند آنلاین

در این مرحله می‌توانید همان نام برند سنتی خود را برای نوع آنلاین آن نیز به کار ببرید. البته به دلیل افزایش مشاغل اینترنتی، نام‌های مختلفی از قبل به ثبت رسیده‌اند و ممکن است نتوانید دقیقا دامنه‌ای با همان نامی که در نظر دارید، انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که یک اسم کاملا بی‌ربط هم انتخاب نکنید؛ چراکه ممکن است برند آنلاین شما از طریق روش‌های گوناگون، مانند بازاریابی دهان به دهان یا پیامکی، به مشتریان قبلی و فعلی معرفی شود. بنابراین بهتر است که نام برند آنلاین، شبیه به نام سنتی آن باشد و یا اندکی تغییر در آن ایجاد کنید.

مرحله دوم: تهیه فهرست موجودی کسب و کار آنلاین

قبل از آن‌که شغل اینترنتی خود را شروع کنید، در ابتدا باید هرآنچه که پشت صحنه نیاز دارید را آماده نمایید. در مراحل طراحی و راه‌اندازی سایت و درج محصولات در فروشگاه آنلاین خود، باید اطلاعات کاملی از تمامی محصولاتی که قصد دارید به فروش برسانید را به شکل مکتوب و مستند در دسترس داشته باشید. بنابراین اگر تا به امروز اطلاعات کسب و کارتان بیشتر در ذهن شما یا داخل فاکتورهای خرید و فروش بوده‌اند، از الان به بعد لازم است تا به شکل لیست نوشته شده‌ای درآیند.

چک کردن موجودی محصولات کسب و کار

مرحله سوم: تعریف مشتریان هدف

در این بخش، باید تصویری واضح از انواع مشتری‌ها و مخاطبین خود داشته باشید. این مخاطبین، ممکن است از خیلی جنبه‌ها به مشتریان فعلی شما که به صورت حضوری خرید می‌کنند، شباهت داشته باشند. ولی احتمالا تفاوت‌هایی نیز در آنان وجود دارد. به عنوان مثال، مشتری‌های هدف آنلاین، معمولا هوشمندی بیشتری در خرید خود به خرج می‌دهند و سرعت خرید از یک سایت برای آنان مهم است. در حالی‌که ممکن است در یک کسب وکار سنتی، این معیارها چندان مهم به نظر نرسد. هدف از انجام این مرحله، پیدا کردن کسی است که قصد خرید آنلاین دارد. علاوه بر این، باید مشخص کنید که آیا می‌خواهید طیف خدمات خود را توسعه دهید تا بازار هدف جدیدتری داشته باشید یا همچنان قصد دارید به صورت محدود فعالیت کنید.

مرحله چهارم: تعیین قیمت‌ها

بعد از روشن شدن تکلیف برند، بازار هدف و محصول، لازم است که قیمت دقیق آن‌ها نیز تعیین شود. این احتمال وجود دارد که قیمت‌های کسب و کار سنتی شما برای اینترنتی شدن آن مناسب نباشد. به عنوان مثال، لازم است هزینه‌هایی مانند دیجیتال مارکتینگ، هزینه‌های مربوط به کسب و کار آنلاین و مالیات‌ها را در قیمت‌گذاری اقلام خود در نظر داشته باشید. بررسی قیمت‌های رقیبانتان، می‌تواند در این گام به شما کمک کند.

 

مرحله پنجم: دریافت مجوز فروش آنلاین

اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیکی راه‌اندازی می‌کنید تا محصولات سنتی خود را در آن عرضه نمایید، معمولا لازم است یک مجوز فروش داشته باشید. دولت هر کشور به منظور جمع‌آوری مالیات‌های مربوط به فروش، شما را ملزم به دریافت مجوز می‌کند. زمانی را صرف مطالعه انواع مجوزهای مربوط به مشاغل آنلاین کنید تا بهتر بدانید که چه ملاحظات قانونی و مالی در این زمینه باید رعایت شود.

سبد خرید در کسب و کار آنلاین

مرحله ششم: طراحی وبسایت

زمانی که یک سایت را به منظور تبدیل کسب و کار سنتی به آنلاین راه‌اندازی می‌کنید، گزینه‌های زیادی برای چگونه بودن آن پیش رو دارید. توجه داشته باشید که در دنیای کسب و کارهای دیجیتال، هر نوع طراحی، مناسب نوع خاصی از محصولات است. اگر تصمیم دارید سایت خود را با استفاده از وردپرس طراحی کنید، باید گرافیک و قالب‌هایی که انتخاب می‌کنید، متناسب با حوزه فعالیت شما باشد.

مرحله هفتم: تدوین یک برنامه بازاریابی دیجیتال

اکنون که به یک تصویر روشنی از برند تجاری آنلاین خود رسیده‌اید و با مشتری‌های احتمالی و نیازهای آن‌ها آشنا شده‌اید، لازم است بدانید که تمامی این تحقیقات، زمانی ثمر می‌دهد که راهکارهای بازاریابی دیجیتال را عملی کنید. شناخت افرادی که مشتریان بالقوه شما هستند، عامل بسیار مهمی برای موفقیت یک برنامه فروش محسوب می‌شود و باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بتوانید کسب و کارتان را به پیشرفت برسانید.

جذب ترافیک سایت و افزایش تعداد بازدیدکنندگان برای یک کسب و کار اینترنتی، بسیار مهم است. شما باید کاری انجام دهید که ترافیک‌ها و بازدیدها به سوی برند شما هدایت شوند. استفاده از انواع روش‌های مارکتینگ و تبلیغات دیجیتالی در این مسیر، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر این، بازاریابی از طریق محتوا و وبلاگ‌نویسی یکی از موثرترین راه‌ها جهت جذب ترافیک و مشتری می‌باشد.

 

کسب و کار شما در شبکه‌های اجتماعی

به دنبال رشد کسب و کارتان در شبکه‌های اجتماعی باشید:

شبکه های اجتماعی در بسیاری از موارد میتوانند مفید باشند در ادامه به مزیت هایی که این شبکه ها دارند اشاره میکنیم:

مشتری به دنبال شماست!

در شبکه های اجتماعی دیگر وقت شما برای هر یک از مشتریانتان هدر نمی‌رود و نیازی نیست مواردی را چند بار برای چند نفر بگویید و این باعث میشود که سرعت پیشرفت کسب و کار شما به صورت تساعدی بیشتر شود. علاوه بر اضافه شدن سرعت رشد شما میتوانید تعداد افرادی که مطلب خود را با انها به اشتراک میگذارید بیشتر کنید چون مطالبی که در شبکه های اجتماعی وجود دارند از بین نمیروند و تا هر وقت که ان شبکه اجتماعی فعال و سرپا باشد میتواند برایتان مفید واقع شود و مشتریانی جدید برای شما به ارمغان بیاورد.

دوستان را دست کم نگیرید!

شما قطعا در شبکه های اجتماعی دوستان یا همکارانی دارید. چرا از اون ها برای رشد کسب وکارتان کمک نگیرید؟! میتوانید برای اشنایانتان محصولاتیرا که به نظرتان مفید هستند بفرستید البته در این زمینه مراقب باشید که مطالبتان برای اون ها ازار دهنده نباشد.

برندتان را مشهور کنید !

در مورد مفید بودن برند سازی نیز نیازی به توضیح نیست همان طور که میدانید اگر بند شما معروف شود باعث میشود تا مشتریان بیشتر به سمت شما و محصولاتتان بیایند ؛با بازنشر بیشتر مطالب میتوانید برندتان را بر سر زبان ها بیندازید و کاری بکنید تا برند سازی بهتری انجام دهید.

مشتریانی وفادار با شبکه های اجتماعی!

اگر شما در کنار وبسایتتان بتوانید بتوانید مطالب یا خدمات را با شبکه های اجتماعی به اطلاع مشتریان برسانید میتوانید بعد از مدتی مشتریانی وفادار برای خود بسازید. وقتی شما به مشتری احترام میگذارید و مطالب را برای سهولت او در اختیارش میگذارید او نیز با شما احساس راحتی میکند و این بسیار عالیست.

رتبه سایتتان را بالا ببرید!

شبکه های اجتماعی میتوانند با فرستادن مخاطبین به وبسایت شما رتبه ان را بهبود ببخشند و علاوه بر این موتور های جستجو سایت هایی را که در شبکه های اجتماعی فعالیت بیشتری دارند را در رتبه های بالاتر نشان میدهند زیرا معمولا شرکت های بزرگ و معتبر همیشه در شبکه های اجتماعی فعالیت بیشتری دارند و این نشان میدهد که سایت شما سایتی مورد اعتماد است

ارتباط بگیرید و رضایت کسب کنید!

با ارتباط گرفتن در فاضی مجازی میتوانید رضایت مشتریان را کسب کنید و حتی از احوالاتشان با خبر شوید ! سعی کنید از انها مشکلاتشان را بپرسید و همینطور بخواهید که اگر نظری دارند با شما در میان بگذارند این باعث میشود که کسب وکار شما روز به روز قدرتمند تر و بزرگ تر شود و همانطور که میدانید اگر مشتری از شما راضی باشد میتوانید در مقابل رقبا حرف های بیشتری برای گفتن داشته باشید.به امیداینکه مطلب برای شما موفقیت های بیشتری به ارغان بیاورد.

سخن پایانی

باتوجه به اهمیت روزافزون کسب و کارهای آنلاین و روی آوردن مردم به خریدهای اینترنتی، تا چندین سال آینده این احتمال وجود دارد که دیگر استقبال چندانی از کسب و کارهای سنتی نشود. به همین دلیل، به صاحبین این‌گونه مشاغل پیشنهاد می‌شود که تا دیر نشده، کسب و کار سنتی خود را به آنلاین تبدیل کنید، تا مشتریان آنلاین خود را از دست ندهند. در این مقاله، تا حدودی با میزان اهمیت تبدیل مشاغل سنتی به نوع آنلاین آن و چگونگی انجام این کار آشنا شدید.

5/5 - (2 امتیاز)

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×