خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

کلمات کلیدی طولانی(long tail keywords) چیست؟

هر کسب‌وکار یا سازمانی در هنگام ورود به دنیای آنلاین و راه‌اندازی سایت باید استراتژی دقیقی برای نحوه فعالیت و حضور خود در بستر اینترنت تعریف کند؛ چون یکی از مهم‌ترین فاکتورها در موفقیت‌آمیز بودن استراتژی فعالیت مجازی و حضور موثر در بین نتایج موتورهای جستجو نحوه انتخاب کلمات کلیدی و ایجاد محتوای مرتبط با آن‌ها است.

یک اشتباه رایج بین بسیاری از مدیران برند، انتخاب تک کلمه یا دو کلمه به عنوان واژه کلیدی است. در نظر داشته باشید، کلمات کلیدی اصلی مانند کفش یا خرید کفش از جمله کلمات پربازدید و با ترافیک بالا هستند؛ پس برای قرار گرفتن در بین نتایج جستجوی مطلوب یا بین 10 نتیجه موتور جستجوی گوگل، باید با سایت‌های زیادی رقابت کنید. این کار هزینه و زمان زیادی نیاز دارد که شاید در ابتدای مسیر راه‌اندازی برند چندان به صرفه به نظر نرسند. بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی طولانی و بهینه‌سازی با چنین کلماتی راه‌حلی مناسب خواهد بود. کلمات کلیدی، مباحث و موضوعاتی هستند که خبر از کلیت محتوای سایت شما می‌دهند. از موارد مطرح در سئو سایت، استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوای سایت می‌باشد.

کلمات کلیدی طولانی

استراتژی سئو و کلمات کلیدی طولانی

یکی از استراتژی‌های مورد استفاده در سئو استفاده از کلمات کلیدی طولانی و یا عبارات دم دراز می‌باشد. به کارگیری عبارات کلیدی طولانی در محتوا می‌تواند رقابت کمتری را در پی داشته باشد و احتمال این‌که در گوگل سریع‌تر رتبه کسب کنید، بیشتر است. اما توجه شود که استفاده و به کارگیری کلمات کلیدی طولانی، خوانایی متن شما را کم نکند. در بحث تعداد کلمات در این عبارات، پیشنهاد می‌شود کلمات کلیدی چهارتایی و از مترداف‌ها برای عبارت‌هایی بلندتر در محتوا و متن مرتبط با کسب و کار و خدمات محصول خود استفاده کنید. ترکیب این استراتژی با محتوای اصلی و به کاربردن لینک داخلی، یک استراتژی هوشمند بهینه سازی سایت خواهد بود.

دلیل اهمیت کلمات کلیدی طولانی

محتوای مشخص، دقیق و موثر می‌تواند بازدیدکننده‌های بسیاری را به خود جذب کند که به دنبال موضوعات جزئی و دقیق هستند. درنتیجه، احتمال آن‌ که بازدیدکننده به مخاطب ثابت وب‌سایت یا خریدار محصولات وب‌سایت تبدیل شود بسیار بالا است.

در واقع استفاده از استراتژی، بالابودن نرخ تبدیل و ارجاع دقیق به محصول و صفحات خاص می‌باشد. همچنین کاربرانی که این نوع کلمات را جستجو می‌کنند، معمولا مشتری واقعی‌تر هستند و تمایل دارند زودتر به هدف خود برسند.

اهمیت کلمات کلیدی طولانی

 

مزایای استفاده از کلمات کلیدی طولانی

از مزایای استفاده از این نوع کلمات در محتوا و خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 کاهش رقابت

کلمات کلیدی طولانی اشاره به حوزه کسب‌وکار و فعالیت شما دارد. در این حالت احتمال جستجو کاربران کمتر می‌باشد. اما این موضوع باعت تشخیص دقیق نیاز و هدف خریدار محصولات شماست. بنابراین اگر محتوای شما، دقیق و متناسب با نیاز و هدف کاربران محصولتان باشد، به آسانی و با رقابت کمتر می‌توانید به جایگاه مورد نظر خود در نتیجه جستجو برسید.

تبدیل بازدید کننده سایت به خریدار محصول

با به کارگیری کلمات کلیدی طولانی دقیق و مشخص شما قادر خواهید بود که تشخیص دهید نیاز و هدف خریدار و مخاطبین شما چیست و چگونه می‌توانید محتوا و محصولی دقیقاً با هدف آن خریداران و مخاطبین تولید کنید. بنابراین شما احتمال بیشتری برای فروش محصول خود به آن‌ها دارید چرا که شما دقیقاً خدماتی را ارائه می‌دهید که در جستجوی‌ آن هستند. این روند به شما کمک می‌کند که بازدیدکننده‌هایی را به وب‌سایت خود جذب کنید که به احتمال زیاد مخاطب و یا خریدار شما خواهند بود.

 جستجوی معنایی و بهینه سازی سایت

استفاده از عبارات کلیدی طولانی بخشی جدایی ناپذیر از بهینه سازی برای جستجوی معنایی است. بسیاری از افراد به صورت صوتی در فضای وب جستجو می‌کنند. زمانی که کاربران به این طریق می‌خواهند جستجو کنند، کلمات کلیدی طولانی را برای پرسش‌های خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، آن‌ها ممکن است جستجو کنند که بهترین و مناسب‌ترین هتل برای سفر به مشهد کجا است؟

پیش بینی اهداف سوالات که مطرح می‌شود حائز اهمیت است چرا که می‌توانید پاسخ‌های مرتبط به کسب و کار، محصول و یا خدمات ارائه دهید و در نتیجه به شکل بهتری عبارات کلیدی طولانی را هدف بگیرید و در محتوای خود استفاده کنید. استفاده از عبارات کلیدی طولانی در محتوا، اگرچه که مقدار جستجوی آن‌ها کم هست ولی برای کسب و کار شما و افزایش خربداران محصول شما با ارزش هستند.

ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی

به علت وجود رقابت کم و محدود روی کلمات کلیدی طولانی، می‌توانید از آن‌ها برای بهینه‌سازی سایت خود استفاده کنید. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چطور باید این کلمات را پیدا کنیم؟ پیشنهاد ما به شما استفاده از ابزارهای زیر است که رایگاه هستند و هزینه‌ای برای برند به همراه ندارند.

  • استفاده از پیشنهادات گوگل: بعد از وارد کردن تک کلمه مورد نظر در سرچ باکس گوگل، به کلمات کلیدی دیگری که به شما پیشنهاد می‌کند دقت کنید و از آن‌ها برای بهینه‌سازی سایت خود کمک بگیرید.
  • استفاده از Auto Complete یا قابلیت تکمیل‌سازی خودکار گوگل: بعد از وارد کردن عبارت مورد نظرتان در کادر جستجو، آن را در گوگل سرچ کنید. سپس در بین نتایج، دنبال کلمه کلیدی مورد نظر بگردید؛ برای مثال خرید کفش آنلاین در تهران را وارد کنید و پیشنهادات گوگل را ببینید.
  • ابزارهای پیشرفته مانند گوگل آنالیتیکس، ادوردز و کنسول جستجوی گوگل: این ابزارهای برای پیدا کردن کلمات کلیدی بسیار توصیه می‌شوند.
  • استفاده از فروم یا انجمن‌ها: در این سایت‌ها کاربران مشکلات و موارد مورد نظر خود را در قالب سوال می‌نویسند و شما با ایده گرفتن از آن‌ها می‌توانید یک کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید.

ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی

نحوه استفاده از کلمه کلیدی در سایت

حال که متوجه شدیم چطور باید کلمات کلیدی را پیدا کنیم، شاید استفاده از آن‌ها درون محتوا و مطالب سایت کمی سخت به نظر برسد. بنابراین به موارد زیر دقت کنید:

  • استفاده از ترکیب‌های مختلف در بکار بردن کلمات کلیدی درون محتوای متنی
  • قرار دادن کلمات کلیدی طولانی در بخش‌ها و عناصر مختلف سایت
  • استفاده از لینک‌سازی داخلی برای بهره‌گیری از کلمات کلیدی طولانی
  • استفاده از تگ تایتل و هدینگ‌ها

 

به این صفحه امتیاز دهید.

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×