خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به افزونه ها

دراین پست برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به افزونه‌ها و وبلاگ وردپرسی روشی را آموزش می‌دهیم که توسط آن می‌توانید امنیت افزونه‌ها و امینت سایت وردپرسی خود را تامین نمایید.

انتشار مطالب در اینترنت، باید به صورت امن و مطمئن انجام شود. تعداد زیادی از افزونه‌های وردپرس هستند که امکان دسترسی مستقیم به آن‌ها وجود دارد. یعنی این‌که شما می‌توانید با تایپ کردن لینک صفحه مورد نظر افزونه به دایرکتوری آن بروید. این یک حفره‌ی امنیتی برای هر سایت وردپرسی می‌باشد و هکر‌ها می‌توانند با پیدا کردن یک باگ سایت شما را هک کنند.

هک شدن سایت عواقب زیادی را به همراه دارد. اگر کسی بتواند به ایمیل و یا وبلاگ‌تان نفوذ کند، برخی از اطلاعات خصوصی‌تان در دسترس وی قرار خواهد گرفت. همچنین می‌تواند از طریق آن برای دیگران اسپم منتشر کند. یا این‌که ایمیل‌های موجود را برای استفاده‌های تجاری و ارسال اسپم بردارد و در بدترین حالت حتی می‌تواند ایمیل یا وبلاگ شما را تصاحب کند.

این امیدواری وجود دارد که راه‌های بسیاری برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به افزونه‌ها از شر بدافزارها و هکرها در اینترنت وجود دارد. امنیت حریم خصوصی یکی از اصول اولیه در استفاده از اینترنت است که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

 

دسترسی غیرمجاز به افزونه ها

وردپرس هم امکان ایجاد وبلاگ رایگان را دارا می‌باشد و هم سیستم مدیریت محتوای رایگان و نسبتاً مطمئنی را برای راه‌اندازی سایت و وبلاگ روی هاست و دامنه شخصی فراهم می‌کند. پلاگین‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند امنیت وبلاگ وردپرسی شما را تامین کنند و از دسترسی غیرمجاز به افزونه‌ها جلوگیری کنند. دراین پست روشی را آموزش می‌دهیم که توسط آن می‌توانید از دسترسی‌ غیرمجاز به افزونه‌ها و وبلاگ وردپرسی جلوگیری کرده و امنیت آن را تامین نمایید.

جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به افزونه‌ها

برای انجام این کار کافی است که کد زیر را در فایل htaccess هاست خود قرار دهید و تنظیمات را ذخیره کنید.

<Files ~ ".(js|css)$">
order allow,deny
allow from all
</Files>

 

موفق باشید

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×