خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

انواع روش های مربوط به طراحی سایت

اگر شما نیز مثل خیلی از افراد به اهمیت فضای دیجیتال برای تبلیغات پی برده‌اید و می‌خواهید از این فضا به صورت بهینه استفاده کنید، بهتر است قبل از اقدام برای طراحی سایت، انواع روش های طراحی سایت را مطالعه کنید تا با توجه به نوع کسب و کار خود، بهترین نوع سایت و بهترین شرکت طراحی سایت را برای کسب و کار خود و افزایش درآمد خود انتخاب کنید. خواندن این مقاله و انتخاب سایت مناسب با توجه به کارتان می‌تواند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم بر درآمد شما تاثیرگذار باشد. این مقاله به صورت کامل تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد انتخاب بهترین روش راه اندازی سایت مناسب شما را در اختیارتان قرار می‌دهد.

روش‌های مختلف طراحی سایت

هر آنچه باید در رابطه با روش های طراحی سایت بدانید

انتخاب صحیح از میان انواع روش های طراحی یکی از مسائل مهمی است که هر کس در هنگام طراحی و راه اندازی سایت خود باید به آن توجه داشته باشد. این انتخاب در مسائل زیادی مانند مدیریت هزینه‌ها، قالب کلی وبسایت و کیفیت آن تاثیرگذار خواهد بود.

طراحی سایت به روش استاتیک (ثابت)

در این روش سایت طوری طراحی می‌شود که بعدا توسط مدیر سایت قابل تغییر نیست، حتی تغییرات جزیی. اگر سایت نیاز به هر گونه تغییر داشته باشد باید این کار را به شرکت طراحی کننده سایت سپرد. این روش یک سری مزایا و معایب دارد که به بررسی آن می‌پردازیم.

طراحی سایت به روش استاتیک

مزیت های روش استاتیک

  1. نیاز به زمان کمتری برای طراحی دارد.
  2. هزینه پایین‌تر، و برای بیش از 5 صفحه مقرون به صرفه نیست. لازم به ذکر است شاید هزینه اولیه کمتری داشته باشد ولی هزینه نگهداری آن و آپدیت کردن آن بالاست.

عیب‌های روش استاتیک

حتما حتما برای ایجاد تغییرات در سایت نیاز به فرد وارد به این حرفه است و هر شخصی نمی‌تواند تغییراتی در سایت ایجاد کند و حتی آن را به روزرسانی کند و به شرکت طراح وابسته است.

که امروزه با توجه به سرعت رشد اینترنت و تنوع  وب‌سایت‌ها و مهم‌تر از همه افزایش انتظار کابران و مشتری‌ها برای خدمات بهتر، سایتی که مدیر آن نتواند آن را به روزرسانی کند چندان معقول به نظر نمی‌رسد پس بهتر است سایتی طراحی شود که تمام نیازهای کاربرانش را فراهم نماید و اگر ای‌نگونه باشد می‌تواند بین مردم برند شود و از گوگل نیز رتبه بالاتری بگیرد.

طراحی به شیوه استاتیک به دو نوع (اچ تی ام ال) و (فول فلش) انجام می شود. با تمام معایب و مزایای مربوط به روش استاتیک در حال حاضر این روش قابل استفاده نیست و طرفداران چندانی ندارد. مگر در موارد خاص، مثلا برای پرزنت در مقابل مدیران لود می شود و از لحاظ دیداری و جذابیت میتواند روی کیفیت پرزنت تاثیر گذار باشد.

طراحی سایت به روش داینامیک (پویا)

این روش که امروزه مورد پسند اکثر مدیران سایت است و طرفداران زیادی دارد با توجه به این‌که مشتری چه نیازی دارد و چه نوع کسب و کاری را می‌خواهد راه اندازی کند طراحی می‌شود.

نکته قابل توجه و تفاوت اصلی داینامیک و استاتیک در این است که در این روش مدیر سایت به راحتی می‌تواند از طریق پنل مدیریت محتوا هر گونه تغییراتی را بدون نیاز به دانش عمیق اعمال کند. و همین مورد باعث محبوبیت آن می‌شود ولی طراحی آن نیاز به دانش بالا از طرف شرکت طراحی کننده سایت دارد.

طراحی سایت به روش داینامیک

مزیت‌های روش داینامیک

  1. تعداد صفحات نامحدود برخلاف روش استایتک.
  2. مدیر وب‌سایت در هر مکان و زمانی می‌تواند آن را به روزرسانی کند واطلاعات و محتوای آن را تغییر دهد.

عیب‌های روش داینامیک

  1. زمان بیشتر برای طراحی چون پیچیدگی خاص خود را دارد.
  2. هزینه بالاتر.

ولی با توجه به این‌که امروزه برای جذب مشتری باید وقت و هزینه صرف کرد، تا بتوان مشتری بیشتری را جذب محصولات و خدمات خود کنید و آن‌ها را با برند خود آشنا نمایید، این 2 عیب محسوب نمی‌شوند، بلکه بهای جذب مشتری می‌باشد.

روش داینامیک که یک روش تعاملی است به دو روش استفاده می‌شود یکی روش استفاده کردن از کدهای باز است و دیگری اسفاده از (سی ام اس) های اختصاصی است. در روش اول که امروزه بیشترین طرفداران را به خود اختصاص داده شامل (جوملا – وردپرس – دروبال و …) است. جوملا و وردپرس یکی از سیستم‌های مدیریت محتواست که برای راه اندازی وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، و نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد.

طراحی وب با استفاده از کدنویسی کنترل پنل مجزا برای هر وب سایت

در این روش کارفرما با مراجعه به شرکت‌ طراحی سایت، سفارش خود را ثبت می‌کند. متخصص مربوطه به صورت دستی ماژول‌های مورد نیاز را با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی، برای رابط گرافیکی و کنترل پنل، کدنویسی می‌کند. لازم به ذکر است که در این روش، برای هر وب سایت به صورت اختصاصی کدنویسی رابط گرافیکی و پنل مدیریتی انجام می‌شود.  یکی از بهترین شرکت‌ها در این حوزه، آرنیکاوب است که با بیش از 13 سال سابقه در زمینه طراحی سایت مشهد و سایر کشور، سرامد این بازار است.

مزایا

  • سایت کاملا طبق سلیقه کارفرما طراحی می‌شود
  • سرعت لود بالا و بهینه از نظر موتورهای جستجو
  • عدم وجود محدودیت در اعمال تغییرات

معایب

  • اختصاص هزینه و زمان زیاد به طراحی سایت
  • یافتن فرد متخصص و خبره در زمینه طراحی سایت کار چندان آسانی نیست
  • امکان عدم ارائه پشتیبانی‌های لازم از جانب شرکت طراحی سایت

طراحی وب با استفاده از کد نویسی یک کنترل پنل مدیریتی جامع

در این روش شرکت یا فرد طراح، یک کنترل پنل مدیریتی واحد را برای تمامی وبسایت‌ها طراحی می‌کند. با استفاده از این روش دیگر نیاز نیست برای کدنویسی کنترل پنل هر وب سایت، زمان زیادی اختصاص داده شود. در این روش تنها رابط گرافیکی، به صورت مجزا طراحی و کدنویسی می‌شود.

مزایا

  • به روز رسانی مداوم و خودکار کنترل پنل
  • صرفه جویی در هزینه و زمان
  • ایجاد ارتباط مستمر میان کارفرما و شرکت طراحی وب به وسیله پنل مدیریتی واحد
  • دریافت خدمات پشتیبانی با هزینه کمتر
  • عدم وجود محدودیت در اضافه کردن امکانات مطابق نظر مشتری

معایب

  • نیازمند دانش و تخصص فنی بسیار بالا
  • امکان عدم پذیرش کارفرما در استفاده از پنل مدیریتی واحد
  • امکان شخصی سازی پنل مدیریتی وجود ندارد

طراحی وب با استفاده از سایت سازهای عمومی

در این روش طراحی وب با استفاده از ابزارهای آماده و از پیش طراحی شده صورت می‌گیرد. درواقع طراح با به کارگیری کدهای آماده، وبسایت را طراحی و راه اندازی می‌کند. ابزارهای سایت ساز بسیاری مانند: Umbraco ،Joomla ،Wordpress و… موجود هستند که در طراحی وب با استفاده از این روش کاربرد دارند.

مزایا

  • روند سریع طراحی وبسایت
  • عدم نیاز به شرکت یا فرد خبره و متخصص
  • عدم نیاز به مهارت کدنویسی
  • هزینه پایین

معایب

  • سرعت لود پایین وبسایت‌های تولید شده با این روش
  • ظاهر تکراری سایت و شبیه به سایر سایت‌ها
  • به روز نبودن تکنولوژی‌های استفاده شده
  • محدودیت در به کارگیری امکانات مورد نیاز مشتری
  • عدم سازگاری برخی سایت سازها با محتوای فارسی

جمع بندی

در این مطلب سعی بر آن داشتیم تا شما را با انواع روش های طراحی سایت را آشنا کنیم. طراحی وبسایت به صورت کلی به ساخت و راه اندازی صفحات در دنیای وب گفته می‌شود. این کار را متخصصین این حرفه با استفاده از سه روش که در بالا به آن‌ها اشاره شد، انجام می‌دهند. انتخاب روشی که برای هر طراحی سایت به کار گرفته می‌شود، بستگی به نظر و بودجه کارفرما دارد. استفاده از هریک از این روش‌ها، مزایا و معایب ویژه خود را دارد که بنا به کاربرد سایت، می‌توانید هرکدام از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×