خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

مهم‌ترین ویژگی های فروشگاه اینترنتی چیست؟

یک فروشگاه اینترنتی موفق نیازمند ایده‌پردازی و اجرای درست است. هدف باید منطقی وصحیح باشد. تمام محاسبات مربوط به سود و درآمد ماهیانه وسالیانه باید انجام گردد. از رایج ترین مشکلاتی که یک فروشگاه آنلاین دارد کم اعتمادی یا بی اعتمادی مشتریان به دلیل عدم دسترسی نسبت به آن است. از مواردی که یک فروشگاه را برای مشتری مطمئن می‌کند: کیفیت محصول، اطمینان از خدمات پس از فروش و اطمینان از تحویل کالا پس از دریافت وجه است. یک شرکت طراحی سایت برای طراحی یک سایت فروشگاهی علاوه بر داشتن مهارت و دانش نرم افزاری لازم باید با تجارت الکترونیکی و بازاریابی آنلاین هم آشنا باشد و ویژگی های فروشگاه اینترنتی موفق را بداند تا بتواند مشتریانش را درست راهنمایی کند. با آرنیکاوب همراه باشید تا بیشتر درباره ویژگی‌های یک فروشگاه اینترنتی محبوب آشنا شوید.

فروشگاه اینترنتی و ویژگی‌های آن

ویژگی های فروشگاه اینترنتی

پنل کاربری جذاب و آسان

یکی از مهم ترین ویژگی های فروشگاه اینترنتی داشتن ظاهری جذاب و زیباست. بسیاری از سایت‌های فروشگاهی پنل کاربری مشکلی دارند؛ به طوری که مشتری برای انجام مراحل مختلف سفارش نیاز به پشتیبانی و آموزش دارد. تا حد امکان تمام اجزاء خیلی ضروری و مراحل اضافی را از سایت خود حذف کنید. مشتری باید در کمترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کند. داشتن پنل کاربری جذاب و آسان تجربه کاربری بی نظیری برای مشتری فراهم می‌کند.

داشتن عکس‌های باکیفیت

کیفیت عکس‌ها از همه چیز مهم‌تر است؛ چون خریدار اولین چیزی که از کالا یا محصول مورد نظر در فروشگاه می‌بیند عکس و تصویر آن بوده و راه دیگری وجود ندارد. بنابراین، بهترین کار تهیه عکس‌های باکیفیت از زوایای مختلف و درج اطلاعات مهم روی عکس مانند مشخص کردن ارتفاع است. به این شکل مشتری نه تنها در حین خرید سردرگم نمی‌شود، بلکه با آسودگی بیشتری می‌تواند انتخاب کند. تجربه کاربری خوبی در حین خرید برای وی ایجاد می‌شود و در موارد بعدی باز هم برای خرید به فروشگاه سر می‌زند.

پشتیبانی مناسب

یکی دیگر از ویژگی ‌های یک فروشگاه آنلاین موفق داشتن پشتیبانان آگاه و صبور است. شما باید خودتان را در قالب مشتری تصور کنید؛ او برای خرید یک محصول مانند لباس به سایت شما مراجعه می‌کند و سوالات مختلفی درباره نحوه سفارش، سایزبندی، رنگبندی و موارد این چنینی دارد. پشتیبان آنلاین یا تلفنی باید بتواند در اولین فرصت تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری را در اختیار وی قرار دهد تا تجربه خرید خوبی در ذهن وی شکل بگیرد. این پشتیبانی باید قبل، در حین و بعد از خرید همراه مشتری باشد تا مشکلات و ابهامات احتمالی برطرف شوند.

پشتیبانی سایت‌های فروشگاهی

ارسال به موقع

این مورد یکی از ویژگی های فروشگاه آنلاین موفق است که باعث تمایز آن با سایر فروشگاه‌های آنلاین می‌شود. ارسال محصول در موعد مقرر و براساس قولی که به مشتری داده‌اید، شما را در ذهن وی یک فروشگاه راستگو و مسئولیت‌پذیر جلوه می‌دهد؛ به ویژه اولین خرید مشتریان جدید همیشه باید با نهایت دقت و سرعت ارسال شوند تا حس خوب ایجاد شده در مرحله پشتیبانی در مشتری حفظ شود یا خریدار مجموعه شما را فراموش نکند. اگر براساس تعهدی که به خریدار داده‌اید، باید در کمتر از سه یا چهار روز کاری محصول به دست وی برسد تمام تلاش خود و تیم فروشتان را به کار بگیرید، تا در کمترین زمان ممکن ارسال انجام شود.

ضمانت بهترین قیمت در کنار بهترین کیفیت

ازمهم ترین ویژگی های فروشگاه اینترنتی موفق، ضمانت کیفیت و اصالت محصول است که مورد قیمت هم باید به خوبی لحاظ شود. امکان مقایسه قیمت و برندهای مختلف کالا در این قسمت می‌تواند دید بهتری به خریدار بدهد تا براساس بودجه و کیفیت مورد نظر خود از بین کالای موجود انتخاب کند. چنین راهکارهایی تداوم خرید و تبدیل شدن مشتری به خریدار وفادار را در پی دارد.

امکان مقایسه ی محصولات

در برخی مواقع کاربر دوست دارد محصول مورد نظرش را از بین چندین محصول مشابه انتخاب کند در نتیجه اگر سایت شما برای محصولاتش امکانی برای مقایسه فراهم کند این یک مزیت است و احتمال این‌که کاربر برای خرید دوباره به سراغ سایت شما بیاید بیشتر می‌شود چرا که می‌داند می‌تواند کالای مورد نظر خود را از بین چندین محصول با ویژگی‌های متفاوت انتخاب کند و می‌تواند وجه تمایز هر یک را بداند.

برای سفارش طراحی سایت و طراحی قالب وردپرس فروشگاهی، به فرم سفارش طراحی سایت مراجعه کنید.

برای راه اندازی فروشگاه آنلاین چه شرایطی لازم است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند اگر یک وب‌سایت داشته باشند و محصولات خود را در آن بارگذاری نمایند، فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده‌اند و هر روز باید میلیون‌ها فروش به دست آورند!

لازمه داشتن یک فروشگاه آنلاین، در مرحله اول سایت نیست. بلکه اولین چیزی که در این زمینه نیاز است دانش و تخصص لازم برای مدیریت و دانستن ویژگی‌های فروشگاه آنلاین به صورت کامل است. در ادامه به شرایطی که برای شروع به کار در فضای وب نیاز دارید می‌پردازیم.

شرایط راه اندازی فروشگاه آنلابن

محصول خود را بشناسید

قبل از شروع به کار، محصول و یا خدمتی که قصد ارائه آن را دارید را مشخص کنید و در مورد آن تحقیق کنید. دقت داشته باشید کالایی که در فروشگاه اینترنتی خود به فروش می‌گذارید، باید نیاز جامعه باشد و به اندازه‌ای ارزشمند باشد که مشتری برای آن هزینه بپردازد. بسیاری از کسب و کار‌های آنلاین وجود داشته‌اند که به دلیل عدم توجه به آنچه که در بازار اینترنتی عرضه می‌کنند و نیاز بازار، خیلی زود مجبور به توقف کار خود شده‌اند.

وب‌سایت خود را راه اندازی کنید

برای این‌که بتوانید خدمات خود را به بهترین شکل عرضه کنید تا کاربر بهترین تجربه خرید آنلاین را داشته باشد، و از طرفی شما نیز بتوانید کسب و کار خود را مدیریت کنید، باید یک سایت فروشگاهی حرفه ای طراحی کنید. طراحی یک سایت با تمامی امکاناتی که شما نیاز دارید کار چندان راحتی نیست و باید یک تیم برنامه نویسی قوی را برای این کار انتخاب کنید.

از تجربه دیگران استفاده کنید

شروع کسب و کار اینترنتی نیز مانند هر کار دیگری، نیازمند مشاوره است. البته دقت داشته باشید که هر شخصی که در اینترنت فعالیت می‌کند و فروش دارد، نمی‌تواند برای شما مشاور خوبی باشد، بلکه برای پیدا کردن مشاور خوب، بسیاری از شرکت‌ها هستند که خدمات مشاوره توسط افراد با تجربه ارائه می‌دهند.

تفاوت بازارهای سنتی و آنلاین در چیست؟

در بازارهای سنتی که در واقع تبادل پول با کالا یا خدمات است، به دلیل ارتباط چهره به چهره و دیدن کالا از نزدیک و حتی تست آن، مشتری می‌تواند با اعتماد و اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهد، در صورتی که در خرید آنلاین این ویژگی وجود ندارد.

در بازار های اینترنتی امکان خرید هر چیزی در هر ساعت از شبانه روز و بدون محدودیت جغرافیایی وجود دارد و دیگر مخاطب درگیر رفت و آمد و صرف وقت در ترافیک و… نمی‌شود. همچنین در تجربه خرید آنلاین مشتری می‌تواند انواع برند ها از یک محصول را در کنار یکدیگر ببیند و مقایسه کند و همچنین از نظرات سایر مشتری‌ها در مورد آن‌ها اطلاع یابد در صورتی که این فرصت‌ها در بازار سنتی یا وجود ندارد و یا بسیار محدود است.

به طور خلاصه هر کدام از بازار‌های آنلاین و سنتی مزایا و معایب خود را دارند. اما با توجه به شرایط امروز جامعه و با ورود تکنولوژی به زندگی اکثر افراد، نیاز جامعه به خرید آنلاین بیشتر احساس می‌شود و هر کسب و کار سنتی باید بتواند در فضای مجازی نیز فعالیت خود را شروع کند.

بررسی چند سایت فروشگاهی

در ادامه قصد داریم تا چند سایت فروشگاهی آنلاین را بررسی کنیم و دلایل موفقیت و شکست هر کدام را بگوییم.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا

یکی از موفق‌ترین فروشگاه‌های مجازی دیجی کالا است که پس از رسیدن به شهرت افراد زیادی اقدام به کپی‌برداری از روی آن کردند اما دلیل این‌که هیچ کدام از آن‌ها به شهرت دیجی کالا نرسیدند مشخص است! برای بهترین بودن باید خلاق بود.

فروشگاه اینترنتی دیجیکالا

فروشگاه اینترنتی پوشاک شیکسون

این سایت نمونه‌ی بارز تلفیق یک اسلاید شو با یک قسمت محتواست که 70 درصد صفحه را به خود اختصاص داده است و گرافیک بسیار زیبایی دارد. خواندن اطلاعات این سایت با هر دستگاهی امکان پذیر است. نوع استایل و قالب این سایت با نهایت دقت و فقط برای عرضه‌ی پوشاک انتخاب  و طراحی شده است. به دلیل عرضه‌ی تخصصی، مدیریت دقیقی روی سفارش و تحویل کالا وجود دارد.

 

فروشگاه شیکسون

زنبیل

در این فروشگاه از لوازم خانگی تا لوازم موسیقی را می‌توانید پیدا کنید. گرافیک این سایت کاملا حرفه‌ای است و کالاها دارای چنان طبقه‌بندی دقیقی هستند که تنها از یک برنامه‌نویس و کارشناس فروش با تجربه چنین دسته‌بندی بر می‌آید. زنبیل تمام انتظاراتی که یک مشتری از یک سایت فروشگاهی دارد را برآورده می‌کند و اهمیتی به این‌که متخصصین به گرافیک این سایت توجه کنند یا نه نمی‌دهد.

قروشگاه آنلاین زنبیل

کیمیا

فروشگاه کیمیا به دلیل گرافیک تقلبی و کپی از سایر سایت‌ها مخاطبینش را از دست خواهد داد. این فروشگاه نه تنها از گرافیک کپی استفاده می‌کند بلکه به خاطر کپی کردن تنها المان‌های مورد توجه از سایر سایت‌ها همچنین به دلیل استفاده کردن ازگرافیک اصلی ضعیف در سایر قسمت‌ها بیشتر ارزش کار خود را پایین آورده است.

فروشگاه آنلاین کیمیا

جمع‌بندی

در این مقاله سعی شد نکات اصلی در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق را به شما گوشزد کنیم. امیدواریم با رعایت این نکات در کسب و کار اینترنتی خود، ترافیک سایت خود را بهبود ببخشید. هم‌چنین می‌توانید برای ارتقا طراحی سایت خود از خدمات آرنیکاوب نیز بهره بگیرید.

به این صفحه امتیاز دهید.

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×