خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

مدل‌های کسب و کار اینترنتی(مدل‌های برتر سال 2021)

مدل کسب و کار چیست؟

به طور خلاصه روش هر شخص برای پول درآوردن را مدل کسب و کار می‌گویند. درواقع اگر کسی بتواند یک روشی به صورت منظم و مشخص برای کسب درآمد تدوین کند، یک مدل کسب و کار ویژه برند خود را به وجود آورده است. به عنوان مثال شرکت آمازون، یک فروشگاه اینترنتی است که به وسیله واسطه گری در فروش کالاهای مختلف، درآمد کسب می‌کند. مدل‌های کسب و کار اینترنتی زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و یا خودتان با بهره گیری از خلاقیتتان یک مدل جدید ابداع کنید!

البته قبل از اینکه به سراغ ایده پردازی بروید، بهتر است به طور کامل با مدل‌های موجود آشنا شوید. چرا که ممکن است در یکی از این روش‌ها، تخصص لازم را داشته باشید و بتوانید بهترین عملکرد را از خود بروز دهید. همچنین این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید از آن‌ها ایده بگیرید و همان روش‌های قدیمی را به روزرسانی کنید.

مدل‌های کسب و کار اینترنتی

چه کسانی می‌توانند به صورت آنلاین فعالیت کنند؟

اگر این سوال برایتان پیش آمده است که آیا من هم می‌توانم به مشاغل اینترنتی بپردازم، باید بگوییم که خوشبختانه تمام افراد می‌توانند یک کسب و کار اینترنتی برای خود راه اندازی کنند! تمامی افراد با هر تخصص و مهارتی می‌توانند به کمک آموزش‌های اولیه، کار خود را در این بستر شروع کنند و گسترش دهند.

مدل‌های کسب و کار اینترنتی را بشناسید

برای درآمد زایی از انواع مدل‌های کسب و کار اینترنتی شما باید در ابتدا آن‌ها را بشناسید. اگر شما با انواع این کسب و کارها در ایران آشنا نباشید نمی‌توانید درآمدی مطلوب کسب کنید. شما باید ایده‌های خود را با روش‌های جدید درآمدزایی ادغام کنید و از این راه به پول برسید برای به دست آوردن نتیجه مطلوب علاوه بر محتوایی که می‌خواهید ارائه دهید باید روی (seo)  هم کار کنید. (seo) باعث می‌شود تا سایت شما به صفحه‌ی اول گوگل بیاید و در نتیجه بازدید از سایت شما بیش تر می‌شود.

انواع کسب و کارهای اینترنتی

  • کسب‌ و کار اینترنتی که خودمان آن را راه‌اندازی می‌کنیم و به کمک وب‌سایت اختصاصی خودمان فعالیت‌ها در حوزه کسب درآمد انجام می‌دهیم.
  • فعالیت به‌عنوان نیروی متخصص با سایر سایت‌های مرتبط، به‌صورت حضوری یا دور کار.

به هر حال هر روشی رابرای قدم گذاشتن در آن انتخاب می‌کنید باید آن را خوب بشناسیم و صبور باشیم در غیر این‌صورت موفقیتی به دست نمی‌آید.

 

معرفی مدل‌های کسب و کار اینترنتی

حال که دریافتید مدل کسب و کار چیست و چه کسانی می‌توانند کسب و کار اینترنتی داشته باشند، زمان آن فرا رسیده تا چند نمونه از مدل های کسب و کار اینترنتی را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

مدل‌های کسب و کار اینترنتی

فروش مستقیم کالا

یکی از رایج‌ترین راه‌هایی که به وسیله آن می‌توانید به کسب درآمد از اینترنت برسید، فروش مستقیم محصولات است. شما در سایت خود می‌توانید هر چیزی که بخواهید را بفروشید! این کالا می‌تواند توسط خودتان تولید شود و یا محصولاتی مانند پوشاک، وسایل خانه، لوازم آرایشی بهداشتی و… باشد.

معمولا افرادی که صاحب فروشگاه‌ در دنیای واقعی هستند، با استفاده از این روش، کسب و کار خود را در فضای مجازی نیز گسترش می‌دهند و بدین صورت به افزایش درآمد خود کمک می‌کنند.

تولید محتوا

شما می‌توانید به وسیله تولید محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و … به صورت مستقیم یا غیر مستقیم درآمد داشته باشید. اگر هدف شما درآمدزایی به صورت مستقیم از این طریق باشد، می‌توانید از طریق فروش اشتراک یا فروش محتواهای تولید شده، این هدف را محقق سازید. اما اگر بخواهید درآمد غیر مستقیم از تولید محتوا داشته باشید، فقط کافیست همان کاری که در مدل فروش تبلیغات توضیح دادیم را، انجام دهید.

 کسب درآمد از طریق فریلنسینگ (دور کاری)

این روش بیش‌تر یکی از راه‌های کسب درآمد از اینترنت است تا یکی از روش‌های کسب و کارهای اینترنتی. روش کار این‌طور است که شما مهارت‌های خود را اعلام می‌کنید و طبق آن پروژه‌هایی از کارفرمایان می‌گیرید. سایت‌هایی مثل پونیشا این کار انجام می‌دهند.

کسب درآمد از طریق فریلنسینگ

 مارکت پلیس (market place)

در این مدل کسب و کار شما فقط یک واسطه هستید و خودتان کالایی را نمی‌فروشید. شما کالا را از یک نفر دیگر تحویل و به خریدار تحویل می‌دهید و نقش بازاریاب را ایفا می‌کنید. این روش باعث ایجاد ترافیک زیاد و در نتیجه سود قابل توجه برای شما می‌شود. سایت‌هایی مثل دیجی کالا همین کار را انجام می‌دهند.

 کسب و کار اینترنتی با فروش محصولات آموزشی

این مدل از کسب و کار اینترنتی بر پایه فروش محصولات آموزشی است. شما می‌توانید فایل‌های متنی، صوتی و نصویری آموزشی را برای علاقه‌مندان هر رشته تهیه و به آن‌ها بفروشید. سایت‌هایی مثل فرادرس یر روی همین مدل از کسب و کار فعالیت می‌کنند.

 کسب و کار اینترنتی با فروش خدمات

مدل دیگر از کسب و کار اینترنتی ارائه خدمات است. این کار برای کسانی که تخصصی دارند و می‌خواهند از آن پول درآورند عالی است.

  کسب و کار اینترنتی با فروش تبلیغات

این روش بر پایه تبلیغات و کسب درآمد از آن‌ها است. شما می‌توانید با تولید محتوای جذاب مخاطب هدف را به سمت خود بکشید. اگر این مخاطبان با مخاطبان کسی که می‌خواهد به شما تبلیغ دهد یکی باشد آن تبلیغ را به شما واگذار کرده و باعث کسب درآمد شما می‌شود.

مدل‌های کسب و کار اینترنتی

به صورت آنلاین مشاوره بدهید

در این دوره مردم خیلی زیاد به دنبال رواشناسان و متخصصین یک رشته هستند تا مشکلات روزمره خودشان را حل کنند. پس اگر در رشته‌ای تخصص دارید می‌توانید در کنار شغل اصلی این کار را هم انجام دهید. البته برای موفقیت باید با سایت‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند همکاری داشته باشید.

جمع بندی

اگر به دنبال کسب درآمد از دنیای وب هستید، باید از ابتدای راه به خوبی با انواع مدل‌های کسب و کار اینترنتی آشنا شوید. به همین منظور در این مطلب چند مورد از کارهایی که افراد با انجام آن‌ها در اینترنت، به درآمد رسیده‌اند را معرفی کردیم. علاوه بر آنچه که ذکر شد، شما می‌توانید به وسیله ایده پردازی‌های خلاقانه خود، راهی نوین برای درآمدزایی از اینترنت را به وجود آورید و در شغل خود جزو اولین نفرها باشید!

به این صفحه امتیاز دهید.

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×