خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

آموزش روش‌های طراحی وب

به ساخت و راه اندازی صفحات وب طراحی وب گفته می‌شود. در آغاز وب‌سایت‌ها با زبان نشانه گذاری مخصوصی به نام html که با کد‌های ساده‌ای نوشته می‌شدند بود. این کد‌ها شامل سرتیتر، پاراگراف و توانایی پیوند دادن به سر آدرس‌های دیگر بود که کاربران به راحتی می‌توانستند صفحات پیوند خورده را باز کنند.

وب سایت‌ها صفحه یا صفحاتی هستند که برای هدف خاصی ایجاد شده اند. برنامه ریزی وب‌سایت‌ها تمام تصاویر، متون و فایل‌های صوتی و الما‌ن‌ها  را اعمال می‌کند و در فرمت بندی خاصی روی طراحی وب‌سایت قرار می‌دهد. پروسه‌ی طراحی وب شامل: مفهوم سازی، طرح ریزی، تحقیق قبل از ایجاد وب‌سایت، تحقیقات کلی و تبلیغات می‌باشد.

مدیریت فایل‌های مدیا، مدیریت مطالب و محتوای سایت توسط یک طراح یا گروهی از طراحان با وظیفه‌ای مشخص انجام گردد.

تفاوت وب با سایت در چیست؟

وب مجموعه‌ای متشکل از شبکه‌های کامپیوتری با هدف به اشتراک گذاری محتواست. فضایی آنلاین متشکل از میلیون‌ها و حتی میلیارد‌ها سایت مختلف است که با زبان‌های مختلف و موضوعات مختلف سازمان‌دهی شده‌اند و خدمات می‌دهند. اما سایت  همان‌طور که گفته شد به عنوان جزیی از وب در نظر گرفته می‌شود.

انواع روش‌های طراحی وب کدام‌اند؟

سایت‌های اینترنتی به لحاظ روش طراحی وب به دو دسته‌ی استاتیک و دینامیک تقسیم بندی می‌شوند.

طراحی استاتیک گونه‌ای از طراحی سایت است که بعدها توسط مدیریت سایت قابل تغییر نباشد. در نتیجه هرگونه تغییر وابسته به شرکت طراحی سایت می‌باشد. در طراحی دینامیک تغییرات توسط مدیریت سایت صورت می‌گیرد بدون این‌که نیاز به دانش فنی نیاز باشد. در نتیجه علت ارزانی سایت‌های استاتیک عدم تغییر آن در آینده و موارد محدود کاربرد این سایت‌ها می‌باشد. برای مثال سایتی که مربوط به یک فیلم سینمایی است در آینده نیازبه تغییرات ندارد اما امروزه با بروز سیستم‌های مدیریت محتوا سایت‌های استاتیک دیگر هیچ برتری نسبت به سایت‌های دینامیک ندارند.

انواع سایت‌های دینامیک

وب‌سایت‌های دینامیک به دو دسته‌ی فلش دینامیک و وب‌سایت‌های مبتنی بر برنامه نویسی هستند. در سایت‌های فلش دینامیک زمینه‌ی نمایش اطلاعات  ادوب فلش است که سنگین بوده و دیر بارگذاری می‌شوند و در موتورهای جستجوگر نیز رتبه‌ی مناسبی را کسب نمی‌کنند اما زیبا و جذاب هستند. در عوض وب‌سایت‌های مبتنی بر برنامه نویسی برعکس فلش دینامیک‌ها زود بارگذاری شده و رتبه‌ی بالایی را در موتورهای جستجوگر کسب می‌کنند. با این همه فلش دینامیک‌ها برای  سایت‌هایی که کاتالوگی را معرفی می‌کنند یا سایت‌های شخصی،هنری و موارد مشابه مناسب‌تر هستند.

انواع وب‌سایت‌ها به منظور درآمدزایی

طراحی وب‌سایت‌ها به منظور درآمدزایی به دو دسته‌ی مستقیم و غیر مستقیم تفکیک می‌شوند.

در سایت‌هایی که درآمد مستقیم از وب دارند خدمات، اطلاعات و یا محصولات به صورت آنلاین فروخته و وجه دریافت می‌شود. در این گونه سایت‌ها صاحب سایت به طور مستقیم از سایت خود درآمد کسب می‌کند. در سایت‌هایی که کسب درآمد به صورت غیر مستقیم صورت می‌گیرد صاحب سایت به صورت واسطه باعث فروش محصولات سایر شرکت‌ها یا سایر سایت‌ها می‌شود. در این روش علاوه بر کسب درآمد غیرمستقیم سایت دارای اعتبار می‌شود.

5/5 - (4 امتیاز)

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×