خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

چه شاخص‌هایی در اندازه گیری عملکرد وب سایت مهم است؟

به صورت کلی دو هدف مهم برای هر وبسایتی وجود دارد: اول افزایش ترافیک و بعد تعامل با مخاطب. کسب و کارهای آنلاین با استفاده از ابزار متنوع مانند گوگل آنالیتیکس، به  اندازه گیری عملکرد وب سایت خود می‌پردازند تا بفهمند  به چه اندازه به این دو هدف خود نزدیک شده‌اند. برای اینکه بهترین نتیجه را از این اندازه گیری و آنالیزها به دست آورید، باید با شاخص‌های موجود در این زمینه، که برای هر سایتی مهم هستند، آشنا شوید. در این مطلب قصد داریم به معیارهایی که در هر وب سایت، باید به آن‌ها توجه شود اشاره کنیم. همراه آرنیکاوب باشید.

بررسی شاخص های عملکرد کسب و کار

تاثیر اندازه گیری عملکرد دسترسی به وب سایت

یکی از مهم‌ترین مسائلی که نباید از آن در وبسایت‌تان غافل شوید، برد و تاثیر آن است. منظور از برد، تعداد تقریبی مشتریان بالقوه است که از سایت شما بازدید می‌کنند. تحلیل این شاخص با ردیابی مخاطبان و استفاده از ابزارهایی نظیر گوگل آنالیتیکس میسر است. برای اندازه گیری برد در ابزار گوگل آنالیتیکس باید به دنبال “Number of Visits” و Unique Visitors باشید.

منابع ترافیکی

علاوه بر مهم بودن تعداد مراجعه کنندگان به وب سایت، دانستن اینکه چطور مخاطبین اولین بار سایت شما را پیدا کردند نیز مهم است. پاسخ اینکه کاربران با جستجو چه کلمه کلیدی به سایت شما وارد شده‌اند و یا از چه شبکه اجتماعی با سایت شما آشنا شده‌اند، در تب Acquisition در گوگل آنالیتیکس موجود است.

میانگین Bounce Rate و Session Time

هر چقدر مخاطبین زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند، احتمال بیشتری به بازگشت مجدد آن‌ها وجود دارد. چنانچه بازدید کننده‌ای پس از ورود به سایت، بلافاصله از آن خارج شود (Bounce)، به احتمال زیاد آنچه را که در نظر داشته را در سایت شما نیافته است. اگر می‌خواهید کاربران سایت خود را بعد از ورود از دست ندهید، بهتر است وب سایت را برای مناسب‌ترین کلمات کلیدی بهینه کنید. با طولانی کردن Session و پایین آوردن میزان Bounce، قادر خواهید بود امتیاز و رنک بالاتری در گوگل کسب کنید.

اندازه گیری عملکرد وبسایت یکی از مهمترین روش ها برای بهبود کسب وکار است

Conversion Rates

شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای موجود، Conversion Rate را اندازه گیری نمایید. این شاخص مربوط به درگیر کردن کاربر در سایت، پس از ورود است. در واقع این مورد بستگی به هنر شما دارد که تا چه میزان با رو کردن گزینه‎های CTA، بتوانید مخاطب خود را در سایت‌تان نگه دارید. معمولا آیتم‌های CTA در قسمت‌هایی از سایت قرار می‌گیرند که در دیدرس کاربر است و آن‌ها را تشویق به تعامل می‌کنند. مواردی مانند: Contact Us ،Learn More ،Download ،Request a Quote و… گزینه‌های خوبی برای افزایش Conversion Rate هستند.

جمع بندی

زمانی قادر هستید عملکرد خود را در هر کاری بهبود بخشید که ابتدا آن را مورد بررسی و اندازه گیری قرار دهید و برای گام بعدی برنامه ریزی کنید. اندازه گیری عملکرد وب سایت نیز جزو آن دسته از اقداماتی است که باید به صورت مرتب انجام شود تا از عملکرد سایت خود اطلاع پیدا کنید. در این مطلب بیان کردیم که چه شاخص‌هایی نیاز به اندازه گیری دارند و چگونه می‌توان این کار را انجام داد.
برای آموزش بیشتر در این زمینه و نحوه کارکردن با گوگل آنالیتیکس می‌توانید از آموزش های ویدیویی آپارات بهره بگیرید.

به این صفحه امتیاز دهید.

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×