خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

تکنیک های جدید سئو

سئو یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید برای داشتن یک وب‌سایت پربازدید و معتبر قواعد آن را رعایت کنید و برای این مساله برنامه‌ریزی داشته باشید. برای رعایت قوانین و قواعد سئو نیاز به دانش تخصصی این حوزه دارید. مباحث پیرامون SEO هر سال به‌روز می‌شوند و نیاز است که اطلاعات خود را هر سال تکمیل کنید. در این مطلب، به بررسی تکنیک های جدید سئو می‌پردازیم. اگر دوست دارید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری به دست آورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سئو چیست؟

سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو اشاره دارد. در گذشته بسیاری از افراد با اجرای روش‌های غیراخلاقی به نفع خود سواستفاده می‌کردند تا در رتبه‌های بالاتر موتور جستجو گوگل به مخاطب معرفی شوند اما در چند سال اخیر این روند تغییر کرده است. در حال حاضر با راه‌اندازی الگوریتم‌های سخت‌گیرانه گوگل، همه وب‌سایت‌ها برای برخورداری از حق انتشار مطالب خود به رعایت کامل این قوانین موظف هستند؛ در غیراین‌صورت از فهرست مطالب و وب‌سایت‌های گوگل حذف می‌شوند. در بخش بعدی ویژگی های جدید سئو را به شما معرفی می‌کنیم که باید نسبت به آن‌ها آگاه باشید.

تکنیک های جدید سئو و اقدامات لازم

تکنیک های جدید سئو که باید بدانید و رعایت کنید

در ادامه، تعدادی از ویژگی‌های جدید دنیای سئو را با شما به اشتراک می‌گذاریم. این ویژگی‌ها در سال جدید عبارتند از:

روی کاربر و مواردی که در دنیای مجازی جستجو می‌کند، تمرکز کنید

تمرکز روی کاربر و رفتار وی در گوگل باعث می‌شود به راحتی بتوانید به سلیقه مخاطبان خود دسترسی داشته باشید و براساس علایق آن‌ها تولید محتوا کنید.

تجزیه و تحلیل رفتار مشتری و تبدیل آن به مشتری وفادار

با تحلیل و ارزیابی رفتار مشتری یا سلیقه وی در خرید می‌توانید محتواهای جذاب و مرتبط با نگاه آن‌ها خلق کنید که روی سئوی وب‌سایت تاثیر زیادی دارد چون نرخ بازدید سایت را افزایش می‌دهد.

تجزیه و تحلیل رفتار مشتریان در سئو

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهینه‌سازی تجربه صفحه و هسته مرکزی وب‌سایت
  • ارزیابی SERP در موتورهای جستجو و رسم نمودارهای مربوط به آن
  • سئو کردن وب‌سایت برای کاربرانی که از موبایل استفاده می‌کنند.
  • ارزیابی شرایط سئو صفحه به شکل دوره‌ای و به‌روزرسانی اهداف یا برنامه‌ها

سئو در سال‌های گذشته به نظر می‌رسد که هر سال پیشرفت قابل توجهی داشته است. همچنین این روند ادامه خواهد داشت. استفاده از موارد سئو باعث حصول نتایج بهتر نیز خواهد بود. اگر سئو وب سایت از کیفیت بهتری برخوردار باشد، کاربران نتایج جستجوی بهتری را دریافت می‌کنند. هرچه سئو وب سایت با کیفیت‌تر باشد، سایت بیشتر از قبل در دسترس کاربران بوده و همچنین سازگاری بیشتری با موبایل خواهد داشت.

 

کلمات کلیدی خود را طولانی تر کنید

کلمات کلیدی طولانی ترافیک کمتری نسبت به کلمات کلیدی کوتاه‌تر تولید می‌کنند. این کلمات چون دقیق‌تر هستند می‌توانند برای شما کاربران بیشتری را جذب کنند. در واقع کلمات کلیدی طولانی رقبای کمتری نسبت به خود دارند و لذا می‌توانند نرخ تولید بیشتری داشته باشند البته باید دقت کنید که کلمات کلیدی طولانی شما بهینه باشند و به گونه‌ای باشند که به نظر مردم مورد قبول به نظر بیایند.

برای این‌که بتوانید کلمات کلیدی بهتری پیدا کنید می‌توانید با ابزارهای AHRefs و یا Semrush  کار کنید. این وب‌سایت‌ها اطلاعات مورد نیاز شما را نسبت به عملکرد کلیدوازه‌های شما می‌دهند.

سایت خودتان را با موبایل‌ها سازگار کنید

اخیرا ارتقاء صنعت موبایل و وابستگی افراد نسبت به آن و البته سهولت استفاده از موبایل باعث شده است که افراد بسیار زیادی با موبایل جستجو‌های خود را انجام دهند به همین دلیل شما باید سایت خود را واکنشگرا و یا سازگار با انواع نمایشگر‌ها بکنید.  این باعث می‌شود که کاربران در زمان استفاده از سایت شما احساس راحتی بکنند و زمان بیشتری را در سایت شما بمانند.

ریسپانسیو بودن سایت

محتواهای خود را ویدئو کنید

ویدئو ها باعث می‌شوند کاربر ارتباط بیشتری با مطلب بگیرد. در واقع انسان‌ها بیشتر تمایل دارند که تصاویر را بخوانند تا خواند متن و این مهم باعث می‌شود که استفاده از ویدئو اهمیت بیشتری پیدا کند. علاوه بر این موتورهای جستجو به این‌که سایت شما دارای فیلم می‌باشد اهمیت می‌دهند و رتبه شما در گوگل بالاتر خواهد رفت. این نکته نیز حائز اهمیت است که کلیپ یا ویدئو شما به گونه‌ای باشد که خواندن آن توسط موتور جستجو مانند خواند ویدئو‌های یوتوب باشد. برای این‌که بتوانید مقدار رضایت کاربران از دیدن یک ویدئو را لمس کنید به این دقت کنید که دومین سایت پر استفاده ایران بعد از گوگل سایت اپارت است که محتوای آن فقط و فقط ویدئو است.

کاربر را بارضایت مندی بدرقه کنید

سعی کنید سایت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که وقتی کاربر وارد آن می‌شود سریعا جواب سوال خود را پیدا کند. یکی از چیزی‌هایی که می‌تواند سایت شما را به سرعت بالا ببرد سوال است. گوگل به این‌که کاربر وارد شده به سایت شما با رضایت خارج شده باشد یا نه اهمیت زیادی می‌دهد و اگر که کاربر زمان بیشتری را در سایت بگذراند باعث می‌شود که رتبه شما در گوگل بیشتر شود.

سخن پایانی

در این مطلب درباره تکنیک های جدید سئو صحبت کردیم. به‌روزرسانی اطلاعات در حوزه تکنولوژی و فناوری‌های جدید به شما کمک می‌کند تا از سایر رقبا عقب نمانید. همان‌طور که پیشتر گفتیم، قوانین سئو هر سال به‌روز می‌شوند. با فراگیری این قوانین جدید و اجرای آن‌ها در وب‌سایت خود می‌توانید در نتایج گوگل بین رتبه‌های خیلی خوب به مخاطب نشان داده شوید. پیشنهاد می‌کنیم همیشه دانش و تخصص خود را در زمینه سئو و مواردی از این دست تکمیل کنید تا تلاش‌هایتان توسط مخاطبین درست دیده شوند و محتوای پربازدیدی داشته باشید.

 

به این صفحه امتیاز دهید.

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×