خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

ریدایرکت چیست؟ معرفی بهترین افزونه‌های ریدایرکت وردپرس

ریدایرکت از مباحث مهم سئو است که متخصصین آن را به تغییر مسیر، تعبیر کرده ا‌ند. منظور از تغییر مسیر این است که با اعمال یک سری تغییرات، کاربران و موتورهای جستجو را به آدرس جدید( url جدید) صفحه یا سایت خود منتقل کنید. در این مقاله افزونه ریدایرکت وردپرس را مورد بررسی قرار داده و چند نمونه از بهترین افزونه‌های موجود را برای تغییر آدرس، معرفی خواهیم کرد.

301redirect

ریدایرکت 301

با نصب افزونه‌هایی بر روی وردپرس می‌توانید ریدایرکت 301 را به خوبی انجام دهید. این ریدایرکت در زمان‌هایی کاربرد دارد که یک مطلب یا یک صفحه از وب‌سایت به قسمت دیگری منتقل شده و یا به طورکلی حذف شده است،در نتیجه کاربر برای بازدید از صفحه با خطای 404 مواجه می‌‎شود. در این حالت با استفاده از ریدایرکت 301، کاربر می‌‎تواند از طریق صفحات دیگر همان مطلب را ببیند و یا مطالبی مشابه و نزدیک به محتوای حذف شده را مشاهده کند.

البته به جز این روش که به متارفرش معروف است، روش‌های دیگری مثل استفاده از دستورات جاوا اسکریپت و پی اچ پی برای انجام ریدایرکت و انتقال کاربر وجود دارد. اما از آن‌جایی که عمل تغییر آدرس در این روش‌ها، زمان‌بر می‌باشد به اندازه روش متارفرش مورد استقبال کاربران نمی‌باشد.

حتمابخوانید: سئو چیست؟

در ادامه برای بهبود سئو سایت خود و بدون نیاز به کدنویسی‌های پیچیده، برای ریدایرکت کردن صفحات یا مطالب حذف شده به چند نمونه از افزونه‌های ریدایرکت وردپرس اشاره می‎‌کنیم.

افزونه ریدایرکت وردپرس

افزونه Page Links to

این افزونه برای نمایش یک صفحه از سایت بر روی صفحه‌ای دیگر که تمایل دارید مطالب آن نشان داده شوند، کاربرد دارد و با بیش از 300000 دانلود و نصب موفق، یکی از معروف‌ترین افزونه های ریدایرکت حال حاضر است. این افزونه کاربردی را دانلود کنید و پس از فعالسازی، در قسمت برگه‌ها یا نوشته‌های وردپرس سایت خود وارد شوید و از آن طریق به افزودن آدرس جدید، اقدام کنید.

افزونه Redirection

این افزونه از بهترین و پرطرفدارترین افزونه‌های مخصوص تغییر مسیر در وردپرس است و به خوبی ریدایرکت های 301 و 404 را مدیریت می‎‌کند. علی‌رغم این‌که به پیدا کردن لینک‌های شکسته سایت هم کمک شایانی می‎‌کند. درمورد سرعت یا نوع عملکرد این افزونه هم نگران نباشید، زیرا همچون خود وردپرس دارای سرعت بالایی است. برای نصب این افزونه، پس از دانلود وارد وردپرس سایت خود شوید و آن را در قسمت افزونه‌ها نصب کرده و فعال کنید. پس از طی این مسیر، افزونه Redirection در منوی ابزارهای پیشخوان وردپرس سایتتان قابل مشاهده است.

افزونه premalink finder

با استفاده از این افزونه، می‎‌توانید به صورت خودکار عمل redirect را انجام دهید و از نمایش خطای 404 برای صفحات سایت خود جلوگیری کنید.

ریدایرکت وردپرس

 

افزونه permalink redirect plugin by yoast

این افزونه با حذف کلمات نا آشنا از url سایت،کمک بسیاری به بهبود سئو سایتتان می‎‌کند.

 نحوه نصب و استفاده از افزونه ریدایرکت وردپرس

با مراجعه به این آدرس زیر، می‌توانید افزونه ریدایرکت را از مخزن افزونه‌های وردپرس دانلود کنید. سپس این افزونه را در پوشه افزونه‌های وردپرس، بارگذاری کرده و فعال کنید:

دانلود افزونه ریدایرکت در وردپرس

از این به بعد در تمامی برگه‌ها و نوشته‌های خود، بخشی با عنوان page redirect به شکل زیر خواهید داشت که نیاز دارید تنظیماتی را که در ادامه آموزش می‌دهیم، در این بخش اعمال کنید:

ریدایرکت وردپرس

1-در قسمت Destination Url  آدرس جدیدی که قصد دارید کاربر را به آنجا ریدایرکت کنید وارد کنید.

2-در قسمت Type of  redirect  موقتی(temporary) یا دائمی(permanent) بودن این آدرس را تعیین نمایید.

با یک بار به‌روزرسانی کردن نوشته متوجه تغییرات خواهید شد.

جمع‌بندی

در این مقاله، تلاش کردیم پیش از پرداختن به نمونه‌ها و انواع افزونه ریدایرکت وردپرس، ابتدا ریدایرکت یا تغییر مسیر آدرس صفحات و یا دامنه سایت را توضیح دهیم. و با معرفی خطای 301 و 404 چندین افزونه کاربردی برای ریدایرکت در وردپرس به منظور بهبود سئو سایت تان ارائه کنیم. و در نهایت به نحوه نصب افزونه redirect وردپرس پرداختیم.

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×