خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

مراحل مهم برای راه اندازی کسب و کار آنلاین

در این مقاله در موردکلی‌ترین مراحل راه اندازی  کسب و کار آنلاین خیلی مختصر و مفید صحبت کرده‌ایم. در این مقاله سعی شده است مهم‌ترین مراحل برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، چگونگی راه اندازی کسب و کارآنلاین و تعریف کسب و کار آنلاین شرح داده شود. همراه آرنیکاوب باشید.

آموزش راه اندازی کسب و کار آنلاین و اینترنتی

خواندن این مقاله به افرادی که هنوز اطلاعات زیادی برای راه اندازی کسب و کار آنلاین ندارند ولی مشتاق یادگیری هستند به شدت توصیه می‌شود زیرا در این مقاله سعی شده است در مورد کلی‌ترین مراحل از آغاز تا ارائه محصول به مشتری صحبت کنیم. برای شروع قبل از این که به سراغ مراحل راه اندازی  کسب و کار آنلاین بپردازیم، در مورد این که کسب و کار آنلاین چیست توضیح مختصری می‌دهیم.

تعریف کسب و کار آنلاین

هر کسب و کاری که در محیط اینترنتی راه‌اندازی شود و درآمدزایی کند کسب و کار آنلاین یا اینترنتی تعریف می‌شود.

مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین

انواع کسب و کارهای آنلاین و اینترنتی

  1. کسب و کارهای در زمینه‌های فروش محصولات مانند بامیلو
  2. کارآفرینی‌هایی در زمینه فروش خدمات مانند تاکسی یاب‌ها یا علی بابا
  3. کسب و کارهای در زمینه آموزشی مانند گروه آرنیکاوب و learning.co

 شروع کسب و کار آنلاین

در هر جایگاهی که باشید و هر نوع محصولی که داشته باشید و در هر صنعتی فعالیت کنید، تفاوتی ندارد و شما می‌توانید در بازار جایگاه خود را بیابید. باید از انبارهای متنوع، سرویس‌ها و استراتژی‌های ثابت شده موجود برای کسب و کار های اینترنتی ممنون باشید. برای به دست آوردن درآمد زیاد، هیچ چیزی آسان تر از شروع یک کسب و کار آنلاین نیست. فرصت سودآوری تنها در بازار کسب و کار آنلاین رو به بهبودی است. در پایین چند تا از عامل‌های سود آوری باورنکردنی کسب و کار های آنلاین را آورده ایم.

  • مردم امروز بیشتر از همیشه به صورت آنلاین خرید می‌کنند و براساس نظر سنجی‌های صورت گرفته 59% مردم به صورت آنلاین خرید می‌کنند.
  • نرم افزارها و ابزار آنلاین موجود، ساختن و مدیریت یک وب‌سایت تجارت الکترونیک را برای هرکسی ممکن کرده است و شما می‌توانید با کمترین هزینه کسب و کار آنلاین خود را آغاز کنید.
  • بازار یابی آنلاین ارزان و آسان است و باز هم هرکسی می‌تواند انجامش دهد و توسط رسانه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، تلگرام و اینستاگرام و … راه های بسیار زیادی برای جذب مشتری‌های فراوان وجود دارد.

انتخاب بازار پایدار

شما به بازار درآمدی پایدار و مورد اطمینانی نیاز دارید که کسب و کار اینترنتی خود را توسط آن بازار رونق دهید و بتوانید به آن تکیه کنید. راه زیادی برای شناختن یک بازار پرمخاطب توجه کردن به یک فروشگاه آنلاین مانند آمازون است. بررسی کنید که فروشنده‌های برتر کدام‌اند برای رسیدن به این برتری چه کاری انجام داده‌اند؟

نگاهی هم به اخبار بی‌اندازید. مجله‌ای را بردارید و ببینید درباره چه چیزی تبلیغ می‌کند و به صحبت‌های مردم در شبکه‌های اجتماعی توجه کنید. همه‌ی این‌ها سرنخ‌های یک بازار سودآور به شما می‌دهد.

شما رقیب های زیادی در بازار خود دارید ، باید آن ها را شناسایی کنید و درحقیقت این موقعیت خیلی خوبی برای یک کارافرین کم تجربه مانند شما است . شما باید در جایی قدم بگذارید که همین حالا تعداد زیادی از مشتریان آماده ی خرید هستند.  با بررسی رقبا میتوانید نقاط ضعف و قوت کسب و کار اینترنتی خود را بشناسید.

 

 

مراحل راه اندازی کسب و کار آنلاین

مرحله اول: شناسایی علایق و مهارت‌های خود

اولین و مهم‌ترین قدم شناسایی علایق و مهارت‌های شخصی است. کسب و کاری را راه نیندازید که به آن علاقه ندارید چون در این صورت احتمال شکستتان وجود دارد. به عنوان مثال فتوشاپ و وبلاگ نویسی جزء مهارت‌هایی است که خیلی به درد راه اندازی کسب و کار آنلاینتان می‌خورد.

مرحله دوم: پیدا کردن ایده

یک باور غلط که بین افراد رایج است، این است که ایده حتما باید ناب باشه درصورتی که مهم این است که کسب و کاری که داریم، با توجه به نیاز بازار می‌تواند مشکل مردم حل کند.

کسب و کار اینترنتی

مرحله سوم: تحقیق و شناسایی بازار هدف

قبل از شروع به راه اندازی کسب و کار آنلاین خود درباره‌ی محصول مورد نظر خود تحقیق کنید به عنوان مثال اندازه بازار هدف خود را بسنجید و ببینید که آیا بازار هدف شما هنوز ظرفیت محصول شمارا دارد یا خیر.

مرحله چهارم: شناسایی رقبا

شناسایی رقبا یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید تا رقبای خود را بشناسید که چه پیشرفتی تا الان کرده‌اند و چه درصدی از بازار را سهم خود کرده‌اند و روی نقاط ضعف و قوتشان کار کنید و کسب و کار خودتان را رونق بدهید؛ یا می‌توانید بررسی کنید که رقبای شما از چه زمانی فعالیت خودشان را شروع کردند برای بررسی این کار می‌توانید از سایت whois.com تاریخ ثبت آدرس و ببینید.

مرحله پنجم: طراحی و راه اندازی یک وب‌سایت

برای راه اندازی یک وب‌سایت اول باید هاست و دامنه (نام سایت خود) خریداری کنید. سایت‌های زیادی هستند مانند iranserver.com که می‌توانید هاست خریداری کنید. برای طراحی سایت هم پیشنهاد می‌کنیم از وردپرس استفاده کنید چون وردپرس یک سیستم سایت ساز و مدیریت محتوا رایگان است که کار کردن با آن آسان است.

 

حتما بخوانید: وردپرس چیست و چرا با وردپرس سایت بسازیم؟

 

مرحله ششم: گرفتن درگاه بانکی

مشتری‌های شما برای خرید محصولاتتان، وجه به صورت آنلاین پرداخت می‌کنند. برای این‌ کار باید یک درگاه بانکی داشته باشید برای این کار نیازی نیست حتما با بانک‌ها قرارداد ببندید سایت‌های واسطه قابل اطمینانی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مانند سایت پرا دانلود که چنین خدماتی را عرضه می‌کند.

مرحله‌های کسب و کار آنلاین

مرحله هفتم: تولید محتوا و جذب بازدید

تولید محتوا پادشاه کسب و کارهای آنلاین است. در صورتی می‌توانید از کسب و کار آنلاین خود درآمدزایی کنید که رتبه  سایت خودتان را در جستجوگر گوگل بالا ببرید. زیرا که هر کسی که در گوگل سرچ می‌کند، احتمال زیادی هست که به مشتری شما تبدیل شود و خرید انجام دهد. باتولید محتوای  خوب و استفاده از سئو دقیقا می‌توانید این کار را انجام دهید. فقط حواستان باشد که محتوا کپی نکنید زیرا ارزش سایتتان پایین می‌آید. سعی کنید در محتوای خود از مدیا عکس هم برای جذب کاربر استفاده کنید و مواردی هم مانند سرعت سایت خودتان را هم برای جذب بازدید بررسی کنید.

مرحله هشتم: تبلیغات و بازاریابی

حالا اگر محصول مورد نظرتان برای فروش آماده است شروع به بازاریابی و تبلیغ محصول کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای تبلیغ محصول و سایت خود روش‌های بازاریابی اینترنتی یاد بگیرید و کسب در آمد کنید. هم چنین می‌توانید با راه‌اندازی سیستم همکاری در فروش، باعث گسترش کسب‌وکار شما می‌شود.

مزایای کسب و کار آنلاین

مزایای کسب و کارهای آنلاین و یا اینترنتی

  1. نیاز به سرمایه کم برای شروع
  2. خودتان مدیر و مسئول کسب و کارتان هستید
  3. نیاز به حضور فیزیکی در یک مکان ندارید
  4. بیشتر از کسب و کارهای فیزیکی می توانید وقت بگذارید
  5.  کسب درآمد و ثروت نامحدود از طریق کسب و کار اینترنتی
  6. نیازی به هزینه‌های اجاره دفتر ندارید
  7. شناخته شدن کسب و کارتان در بین دیگران
  8. کمک به مردم و حل نیازهایشان

کلام پایانی

شاید راه‌اندازی کسب و کار آنلاین به ظاهر ساده به نطر برسد اما برای درآمدزایی و جلب اعتماد مردم باید کارهای زیادی انجام دهید اما کسب و کارهای آنلاین با توجه به نیاز جامعه امروز روش خوبی برای درآمد زایی است.

فراموش نکنید که بدون تجربه، دانش کافی و یا عدم حضور یک مشاور خبره نمی توانید به راحتی کسب و کار اینترنتی خود را به رشد و سود آوری بالا برسانید. یکی از راه‌هایی که می‌توانید بدون داشتن تجربه کافی در کسب و کار به رشد بالا برسید، مراجعه به مشاور‌های کسب و کار با تجربه‌ای است که سال‌ها از عمر خود را مشغول راه اندازی کسب و کارهای آنلاین و شکست و شروع دوباره در آن‌ها بوده‌اند. شرکت آرنیکاوب در همین راستا خدمات مشاوره راه‌اندازی سایت را به شما ارائه می‌دهد تا بتوانید با سرعت کسب و کار اینترنتی خود را جلو ببرید.

روش‌های دیگری هم وجود دارد که بتوانید کسب و کار خود را به خوبی راه اندازی کنید چرا که بعضی از افراد با مشاورها رابطه‌ی خوبی ندارند. اما کمک گرفتن از یک مشاور خبره در زمینه‌ی بازاریابی و کسب و کار آنلاین خیلی به شما کمک خواهد کرد. امیدواریم تیم آرنیکاوب به شما برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین کمک کرده باشد.

4.7/5 - (4 امتیاز)

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×