خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

از طراحی قالب ایمیل چه می‌دانید؟

تا به حال به داشتن یک قالب HTML جذاب و زیبا شبیه سایت‌تان برای ارسال به کاربرانتان فکر کردید. قالبی زیبا و چشم نواز که کاربران را برای خواندن متن ارسالی ترغیب کند. قالبی متفاوت‌تر از آن‌چه کاربران به طور معمول مشاهده کرده‌اند. ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی دیجیتال می‌باشد که اگر اصولی و به روش‌های استاندارد انجام شود، در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد و تاثیر بی‌نظیری در فروش محصولات برند خواهد داشت. در این مطلب تمام آن چیز که در مورد طراحی قالب ایمیل باید بدانید را به شما خواهیم گفت؛ پس با ما همراه باشید.

طراحی قالب ایمیل به چه معناست؟

یکی از مواردی که باعث تاثیر چند برابر ایمیل مارکتینگ در فروش می‌شود، ارسال ایمیل‌هایی با قالب طراحی شده است. طراحی قالب ایمیل، این امکان را برای صاحبین کسب و کار فراهم می‌کند تا بتوانند ایمیل‌های تبلیغاتی خود را با ساختاری یکپارچه و زیبا به مخاطبین هدف خود ارسال کنند. طراحی‌ها در این زمینه به وسیله زبان HTML انجام می‌شود.

به زبانی ساده استفاده از قالب‌های طراحی شده، باعث می‌شود تا ایمیل‌ها در قالب گرافیکی به مخاطبین ارسال شود و حتی می‌توانید در طراحی آن‌ها از قالب سایت نیز استفاده کنید.

حتما بخوانید: قالب سایت چیست؟

طراحی قالب ایمیل

طراحی قالب ایمیل چه اهمیتی دارد؟

جالب است بدانید که پس از ارسال هر ایمیل به مخاطب هدف خود، حدود 1.1 ثانیه وقت دارید تا توجه او را به ایمیل ارسالی جلب کرده و او را متقاعد کنید تا پیام شما را دنبال کرده و مطالب آن را مطالعه کند! به همین دلیل است که طراحی ایمیل، بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که با طراحی چشمگیر و استاندارد آن می‌توانید احتمال توجه مخاطب به ایمیل خود را افزایش دهید.

تعریف قالب HTML ایمیل

به طور ساده اگر بخواهیم قالب HTML ایمیل را برایتان تعریف کنیم می‌توانیم این گونه بگوییم: پیام ایمیل شما با قالبی گرافیکی به دست کاربر می‌رسد که می‌تواند حتی با طراحی قالب سایت شما مطابقت داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید ایمیل‌های Gmail یا Yahoo را خیلی کم می توان شخصی‌سازی نمود. مثلا رنگ نوشته، فونت نوشته و چند مورد دیگر را می‌توان تغییر داد.

کاربرد طراحی قالب HTML ایمیل

از طرفی بسیاری از سایت‌ها برای کاربرانی که ثبت نام کرده اند هرچند وقت یک‌بار ایمیل ارسال می‌کنند. این ایمیل ها می توانند در قالب فرم، خبرنامه یا هر چیز دیگری باشند. تصور کنید ایمیلی به دست شما از طرف سایتی می‌رسد که کاملا با رنگ بندی و محیط خود آن سایت یکپارچه است. مثلا اگر سایت شما یک لوگوی خاص و رنگ بندی منحصر به فردی دارد، ایمیلی که از طرف شما برای کاربر ارسال می‌شود نیز دارای همان رنگ بندی و لوگو است. به گونه‌ای که کاربر حس می‌کند در همان محیط سایت شما است اما در اینباکس خودش! (به ایمیل هایی که از فیسبوک دریافت می کنید تاکنون دقت کرده اید؟)

قالب html ایمیل

چگونه می‌توانیم یک قالب ایمیل حرفه‌ای طراحی کنیم؟

حال باید به این سوال پاسخ دهیم که طراحی قالب ایمیل به چه صورت است و با استفاده از چه تکنیک‌هایی می‌توانیم ایمیل مارکتینگ حرفه‌ای داشته باشیم؟  در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

  • موضوع ایمیل را جذاب و به صورتی که توجه مخاطب را جلب کند، بنویسید.
  • آدرس ایمیل حتما باید مطابق نام و نشان برند باشد.
  • تمامی ایمیل‌های ارسالی شما باید شخصی سازی شده باشد و از ساختاری یکپارچه پیروی کنند.
  • طراحی قالب باید منحصر به فرد باشد و از کپی و تقلید از سایر برندها پرهیز کنید.
  • از تاثیر شگفت انگیز استفاده از ایموجی‌ در متن ایمیل، غافل نشوید!
  • قالب طراحی شده باید با سایر روش‌های تبلیغاتی برند، هماهنگی داشته باشد.
  • طراحی قالب‌ها باید سازگار با انواع تبلت‌ها و گوشی‌های موبایل باشد.

برای موفقیت بیشتر در ایمیل مارکتینگ، باید بدانید که گیرنده پیام شما، تمایلی به خواندن یک ایمیل پر از نوشته، از یک آدرس ناشناس، ندارد؛ به همین دلیل باید بتوانید با استفاده اصولی از تصاویر، گیف‌ها و جلوه‌های گرافیکی، طراحی خاص برند خود را خلق کنید تا مخاطب به خواندن متن پیام مشتاق شود.

 

قالب html ایمیل

سخن پایانی

امروزه در حوزه بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ یکی از روش‌های پربازده و مورد توجه کسب و کار ها می‌باشد. یکی از راه‌هایی که سبب افزایش بازدهی این روش بازاریابی می‌شود، طراحی قالب ایمیل است. طراحی این قالب‌ها به وسیله زبان HTML  و معمولا برگرفته از هویت بصری برند و قالب سایت، انجام می‌شود. صاحبین برند، به وسیله طراحی زیبا و ساختار استاندارد ایمیل، می‌توانند در کسری از ثانیه مخاطب را متقاعد کنند تا پیام تبلیغاتی آن‌ها را مطالعه کند و با این کار فروش خود را افزایش دهند.

برای این‌که بتوانید ایمیل‌های قالب‌بندی شده برای مشترکین، دوستان یا اعضای خبرنامۀ خود بفرستید، نیاز است که قالب HTML آن را داشته باشید که خوشبختانه طرح‌های آماده آن در وب به صورت رایگان موجود است. اما اگر طرح حرفه‌ای کاملا مطابق با طرح سایت‌تان می‌خواهید، می‌توانید آن را به ما بسپارید تا کار کدنویسی این قالب را برایتان انجام دهیم. داشتن چنین سرویسی، برای سایت‌تان اعتبار به ارمغان خواهد آورد زیرا حرفه‌ای بودن شما به چشم می آید.

گروه آرنیکاوب این سرویس را برای شما به صورت حرفه ای با جدیدترین طرح ها در کمترین زمان ممکن ایجاد خواهد کرد.

 

به این صفحه امتیاز دهید.

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×