خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ

دایرکت ادمینDirect admin چیست؟ چه مزایایی دارد؟

اگر در مورد کنترل پنل هاست مطالعه و تحقیق کرده باشید، حتما با نام کنترل پنل‌های معروف و کاربردی هاست که یکی از آن‌ها دایرکت ادمین نام دارد برخورد کرده‌اید. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کنترل پنل، در این مطلب قصد داریم به صورت دقیق‌تر و کامل‌تری به کنترل پنل دایرکت ادمین بپردازیم تا با توجه به توضیحاتی که می‌دهیم اطلاعات لازم را درباره آن بدست آورید و ببینید این کنترل پنل گزینه مناسبی برای شماست یا نه.

در این مقاله از آرنیکاوب توضیح می‌دهیم که کنترل پنل دایرکت ادمین چیست و درباره مزایا و معایب دایرکت ادمین صحبت می‌کنیم. با ما در آرنیکاوب شرکت طراحی سایت و قالب وردپرس همراه باشید.

 

کنترل پنل دایرکت ادمین چیست؟

اگر در پی یک کنترل پنل هاست مناسب برای مدیریت هاست خود هستید، یکی از بهترین گزینه‌ها دایرکت ادمین می‌باشد.

دایرکت ادمین Direct admin در واقع یک نرم‌افزار کنترل پنل هاست می‌باشد که این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا از طریق یک رابط کاربری گرافیکی به راحتی بتوانید وب سایت و هاست خود را مدیریت نمایید.

یکی از کنترل پنل‌های معروف که حتما نام آن را هم شنیده‌اید سی پنل نام دارد. دایرکت ادمین دقیقا مثل سی پنل می‌باشد. این دو کنترل پنل، گزینه‌های خیلی خوبی برای وب سایت‌های لینوکسی هستند و به دارندگان این سایت‌ها بسیار پیشنهاد می‌شوند. البته هر کدام دارای مزیت‌ها و معایبی هستند که بهتر است درباره آن‌ها بدانید تا با اطمینان بیشتری کنترل پنل متناسب با نیاز خود را برای مدیریت هاست و وب سایت خود انتخاب کنید.

دایرکت ادمین چیست

مزیت‌های دایرکت ادمین

دایرکت ادمین از مزایای بسیار مفیدی برخوردار است که باعث شده به یکی از قدرتمندترین کنترل پنل‌های هاست‌ تبدیل شود. در این بخش توضیح می‌دهیم مزایای دایرکت ادمین چیست.

 

قیمت پایین دایرکت ادمین

این کنترل پنل نسبت به کنترل پنل‌های دیگر، ارزان‌تر می‌باشد. ولی این مورد باعث نشده که کیفیت عملکرد دایرکت ادمین پایین بیاید. این کنترل پنل هاست با اینکه قیمتش پایین است، امنیت زیادی دارد و همچنین دارای امکانات پیشفرض فوق‌العاده‌ای می‌باشد.

 

رابط کاربری ساده و جذاب

دایرکت ادمین از پنل کاربری برخوردار است که به شش قسمت دسته بندی می‌شود که عبارتند از مدیریت حساب، مدیریت ایمیل‌ها، تنظیمات، نمایش اطلاعات، تنظیمات اضافی و پشتیبانی.

شما از طریق همین پنل کاربری جذاب و ساده می‌توانید به راحتی از قسمت‌های پر کاربرد استفاده کنید.

 

داشتن سرعت بهینه

یکی از مزایای دیگر دایرکت ادمین، سرعت بهینه و بالای آن می‌باشد. این کنترل پنل جوری طراحی شده است که کم حجم و سریع باشد. این حجم پایین، فضای کمی از هاست را درگیر می‌کند و باعث می‌شود شما بتوانید با سرعت بیشتری کارها را انجام دهید.

 

تحریم نبودن دایرکت ادمین

یکی از مشکلات کنترل پنل سی پنل، تحریم بودن آن می‌باشد. به عبارتی، آی پی‌های ایرانی در این کنترل پنل تحریم هستند پس درصورتی‌که مایل به استفاده از سی پنل باشید، لازم است به سراغ ورژن کرک شده این کنترل پنل بروید و آن را نصب کنید که امنیت وب سایت شما را به خطر می‌اندازد.

اما دایرکت ادمین برای آی پی‌های ایرانی تحریم نیست. شما با خریداری لایسنس رسمی این کنترل پنل، می‌توانید به شکل قانونی آن را بر روی هاست خود نصب کنید. در این صورت هیچ مشکل امنیتی‌ای هم به وجود نمی‌آید.

 

ثبات بالا

این کنترل پنل به خاطر پایداری و ثبات بالایی که دارد، به نگهداری کمتری احتیاج دارد. دایرکت ادمین از کمترین میزان کدها نیز استفاده می‌کند. گسترش و نگهداری آن بسیار راحت است. بعلاوه، زمان خرابی برنامه ریزی نشده آن به صورت معمول کم است.

 

مشکلات کنترل پنل دایرکت ادمین

تا اینجای مقاله توضیح دادیم دایرکت ادمین چیست و به معرفی مزایای این کنترل پنل پرداختیم. اما دایرکت ادمین همراه با همه‌ی مزیت‌هایی که دارد، از مشکلات و معایب ریزی هم برخوردار است که در ادامه به این معایب می‌پردازیم.

 

برخوردار نبودن از افزونه‌های Third-Party

اگر از کنترل پنل‌های سی پنل و پلسک استفاده کنید، با نصب هر کدام از افزونه‌های مختلفی که برای آن‌ها موجود است بر روی پنل‌تان (با توجه به نیاز خود)، می‌توانید امکانات و قابلیت‌های پنل خود را ارتقا دهید. اما یکی از معایب دایرکت ادمین این است که از افزونه خاصی برخوردار نیست و برای بهبود آن، لازم است هزینه‌ای بپردازید تا امکان مورد نظر شما به کنترل پنل دایرکت ادمین‌تان افزوده شود.

 

سازگار نبودن با هاست ویندوز

یکی از بهترین گزینه‌ها برای مدیریت هاست لینوکس، کنترل پنل دایرکت ادمین می‌باشد. اما اگر هاست شما ویندوز است باید بدانید دایرکت ادمین با آن سازگار نیست. برای مدیریت هاست ویندوز، ما پلسک (نوعی کنترل پنل) را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با هاست ویندوزی سازگاری دارد.

 

 

صرف زمان زیاد برای رسیدن به جواب سوالات

یکی از نکات مثبت درباره کنترل پنل سی پنل این است که افراد زیادی در دنیا از آن استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید اگر یک موضوع علاقمندان و کاربران زیادی داشته باشد، منابع زیادی از اطلاعات هم برای آن وجود دارد و طبیعتا افراد مختلفی که درباره آن اطلاع دارند هم زیاد هستند. به همین خاطر اگر کاربران سی پنل سوالی یا مشکلی در ارتباط با آن داشته باشند، به راحتی می‌توانند با جستجو یا پرسیدن به جواب خود برسند.

اما افرادی که از دایرکت ادمین استفاده می‌کنند در مقایسه با سی پنل بسیار کمتر هستند و این کنترل پنل کاربران کمتری دارد. به همین دلیل اگر سوالی در زمینه دایرکت ادمین داشته باشید برای پیدا کردن جواب خود ممکن است لازم باشد زمان بیشتری را اختصاص دهید.

 

سخن آخر

شما هم‌اکنون می‌دانید دایرکت ادمین چیست و با مزایا و معایب آن آشنا شدید. با توجه به توضیحات داده شده اگر فکر می‌کنید کنترل پنل دایرکت ادمین متناسب با نیاز شماست و برای مدیریت هاست شما مناسب است از آن استفاده نمایید اما اگر می‌خواهید بهتر با دایرکت ادمین و قابلیت‌های آن آشنا شوید، به شما توصیه می‌کنیم پیش از اینکه هاست خریداری کنید، دموی کامل این کنترل پنل را کاملا مشاهده و بررسی نمایید. سپس اگر اطمینان پیدا کردید دایرکت ادمین گزینه‌ی مناسبی برای مدیریت هاست شماست، سرویس هاست دایرکت ادمین را خریداری کنید.

برای مشاهده و بررسی دموی کامل این کنترل پنل، می‌توانید به نشانی www.directadmin.com:2222 مراجعه کنید. پس از آن در بخش نام کاربری (username)، عبارت demo-user را نوشته و در بخش password هم کلمه‌ی demo را بنویسید و سرانجام گزینه‌ی login را بزنید، سپس می‌توانید همه‌ی ‌بخش‌های دایرکت ادمین را به شکل زنده ببینید.

خواندن مطالب زیر را نیز به شما پیشنهاد میکنیم:

پرسش و پاسخ، نظر

سوال یا نظری دارید؟ بنویسید و ارسال کنید.

طراحی شده توسط تیم توسعه و طراحی آرنیکاوب
×